מחקר בארה"ב: החיפוש בגוגל משפר את הזיכרון בגיל השלישי

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה טוענים כי בני 55-78 עשויים לשפר את איכות הפעילות המוחית שלהם על-ידי ביצוע פעולות חיפוש פשוטות באינטרנט

בני הגיל השלישי עשויים לשפר את איכות הפעילות המוחית שלהם על-ידי ביצוע פעולות חיפוש פשוטות באינטרנט, כך טוענים חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה (UCLA) בארה"ב.

החוקרים סבורים כי ניתן לרתום את מנועי החיפוש המקוונים למאבק בהידרדרות כושר הזיכרון והמחשבה המופיעה לעיתים בגילאים אלה.

קבוצת החוקרים, בראשות פרופ' גארי סמול, טוענת כי ממצאי המחקר מוכיחים כי ביצוע פעולות חיפוש מקוונות מועיל לשיפור איכות פעילות המוח באנשים מבוגרים אף יותר מקריאה.

החוקרים מאמינים כי לחיפוש במנוע החיפוש של גוגל יש השפעה חיובית במיוחד, משום שהוא דורש שילוב של כמה פעילויות עיבוד מנטליות שונות במקביל, ביניהן זכירת מונח החיפוש הראשוני והבנה וניתוח של תוצאות החיפוש המתקבלות.

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" מדווח כי במסגרת המחקר נתבקשו 24 נבדקים בגילאי 55-78 לבצע פעולות חיפוש באינטרנט. רמת הפעילות המוחית שלהם תועדה בזמן ביצוע הפעולות הללו בעזרת מכשיר הדמיית תפקוד בתהודה מגנטית (fMRI).

החוקרים חזרו על הניסוי עם אותה קבוצת נבדקים שבועיים מאוחר יותר, כאשר בתקופה זו התבקשה הקבוצה לבצע כמות קבועה של חיפושים מקוונים מדי יום במחשבם הביתי.

החוקרים הופתעו לגלות כי בנוסף לעלייה בתפקוד המוחי שנמדדה בעת עריכת הניסוי הראשון בחלקי המוח האחראים על תפקודי השפה, הקריאה והראייה - חל שיפור בתפקוד גם בחלקי המוח האחראים על קבלת החלטות ועל הזיכרון.

הסבר אפשרי שהעלו החוקרים לממצאים שהתקבלו הוא שביצוע חיפושים מקוונים באופן קבוע, בדומה לתרגילי אימון אחרים למוח, מגבירים את פעילות התאים והתעלות העצביות באיבר זה.