CEE של יולי עופר השלימה רכישת אינוונטק ב-108 מיליון שקל

רכשה 74% ממניות אינוונטק מידי חברת לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג ■ במקביל רכשה אינוונטק את פעילותה המלונאית של קבוצת CEE תמורת כ-117 מיליון שקל, ובכך הפכה לזרוע המלונאית של הקבוצה

חברת CEE - Central European Estates, שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות, השלימה את רכישת השליטה בחברת אינוונטק תמורת כ-108 מיליון שקל. החברה רכשה 74% ממניות אינוונטק מידי חברת לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג.

במקביל רכשה חברת אינוונטק את פעילותה המלונאית של קבוצת CEE תמורת כ-117 מיליון שקל, ובכך הפכה לזרוע המלונאית של הקבוצה. אינוונטק נסחרת בבורסת ת"א בשווי של כ-133 מיליון שקל.

נזכיר, כי בסוף יוני בעלי השליטה ב-CEE, יולי עופר ונמרוד רינות, ויתרו על חוב של 22.4 מיליון שקל בתמורה למניות, כדי לעצור את ההידרדרות במצבה של חברת הנדל"ן שבשליטתם. בשנת 2008 רשמה החברה ירידות ערך למרבית נכסי הנדל"ן להשקעה שבבעלותה, ורשמה הפסד נטו מירידת ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-14 מיליון שקל. כמו כן, הפחיתה החברה את מלון ה-Le Meridien המוצג במסגרת הרכוש הקבוע. החברה נושאת התחייבויות שוטפות בסך 157 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך של 646 מיליון שקל. בעקבות מצבה הפיננסי בעלי השליטה בחברה הזרימו הלוואות כבר באוגוסט 2007.

דר' אורלי פארן, מנכ"ל CEE, אמר היום: "בכוונתנו לייצר פלטפורמה נפרדת לתחום המלונאות אשר תנוהל על ידי צוות מקצועי מוביל. רכישת אינוונטק תהווה עבורנו את הבסיס להרחבת פעילותנו בתחום המלונאות, תוך ניצול הזדמנויות בשווקים המוכרים לנו, במרכז ובמזרח אירופה. כמו כן, איננו פוסלים אפשרות של כניסה לתחום גם בישראל".

CEE היא חברה הולנדית שהאג"ח שלה נסחר בת"א. החברה סיימה את הרבעון השני של 2009 ברווח של כ-915 אלף שקל, ועם הון עצמי של כ-43 מיליון שקל. החברה פועלת בתחומי הנדל"ן במרכז ובמזרח אירופה בארבע זרועות פעילות: מגורים, נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי לפיתוח ונדל"ן למלונאות.