HOT השיקה את רשת האינטרנט המהיר: תציע 100 מגה ביט בשנייה ב-599 שקל

המחיר לחבילת 64 מגה ביט יהיה 499 שקל בחודש, ל-32 מגה ביט 349 שקל בחודש, ל-16 מגה ביט 139 שקל בחודש, ול-12 מגה ביט - 109 שקל בחודש

חברת HOT חשפה היום (ד') במסיבת עיתונאים את רשת האינטרנט המהיר החדשה UFI (ראשי-תיבות של Ultra Fast Internet), שתתחרה ברשת ה-NGN של בזק . לרשת מהירות גלישה של עד 100 מגה ביט בשנייה.

על-פי הודעת HOT, יותר מ-300 אלף בתי-אב מאזור השרון ועד חיפה יכולים כבר היום להצטרף לרשת החדשה, ועד סוף השנה הנוכחית תכסה הרשת יותר מ-800 אלף בתי-אב.

המחיר לחבילת הגלישה המהירה ביותר - 100 מגה ביט בשנייה - יהיה 599 שקל בחודש. המחיר לחבילת 64 מגה ביט בשנייה יהיה 499 שקל בחודש, ל-32 מגה ביט 349 שקל בחודש, ל-16 מגה ביט 139 שקל בחודש, ול-12 מגה ביט - 109 שקל בחודש.

בנוסף, HOT השיקה חבילות שדרוג לרשת המהירה, ללקוחות הגולשים היום במהירויות נמוכות יותר. לדוגמה, בחבילות טריפל נבחרות מחיר השדרוג ל-12 מגה יהיה 39 שקל בחודש.

הרשת - מענה ל-NGN

הרשת היא חלק מפרויקט רחב, שלטענת HOT יסתיים בסוף 2010, ובו נותנת HOT מענה להשקת רשת ה-NGN של בזק. הפרויקט, שחברות כבלים רבות בעולם כבר החלו בו מזמן ו-HOT נכנסת אליו באיחור ניכר, פשוט יחסית ליישום לעומת פרויקטים של NGN בחברות תקשורת בעולם.

במסגרת הנחת תשתית ה-NGN, בזק צריכה לבצע חפירות פיזיות ולהניח סיבים אופטיים ומרכזיות קטנות, שכן למרחק מבית הלקוח יש חשיבות רבה בשל נחיתות האותות ככל שהמרחק גדל. ברשתות כבלים מדובר בעיקר בהחלפת כרטיסים במרכזיית הכבלים (ה-CMTS), מבלי שצריך לקרב אותה ללקוחות ולחפור לשם כך.

HOT הכריזה על חבילות האינטרנט החדשות שתציע, תוך שהיא מתכוונת להבליט מבחינה שיווקית את היתרונות שיש לרשת שלה על פני הרשת של בזק.

על-פי התכנון, HOT תדגיש במסרים הפרסומיים שלה גלישה במהירות של 100 מגה ביט בשנייה כמוטיב מרכזי במסגרת השפה השיווקית וההצגה לציבור. בפועל, 100 מגה ביט ללקוח הוא מונח תיאורטי ולא מעשי כמו ש-200-100 מגה ביט על רשתות VDSL2 של בזק הוא מונח תיאורטי.

הסיבה היא בעיות של טופולוגיית רשת, מספר משתמשים, השקעות נרחבות שנדרשות לפינוי ערוצים ורוחב פס (ברשתות הכבלים) ועוד.

HOT מתכוונת להאיץ את הפרויקט כדי להדביק את הפער מול בזק, ולפחות על-פי הצהרות שתי החברות, HOT מצליחה לייצר יתרון בקצב ובמשך הפרויקט.