ג'ים קריימר ממליץ על 12 מניות לתקופת ההתאוששות מהמשבר

קטרפילר, HP, ג'יי.פי מורגן ו-3M ברשימה ■ הפרשן הכלכלי, בספרו החדש "Getting Back to Even": "כדאי למשקיעים לדעת מהיום כיצד לשחק" ■ על 3M: "מנהלי ההשקעות רואים במנייה זו כאידיאלית לכל ריבאונד בכלכלה"

גורו המניות והפרשן הכלכלי ברשת CNBC, ג'ים קריימר, הצטרף לשורה המתארכת מדי יום של מבשרי ההתאוששות הכלכלה העולמית. "אם תאמינו או לא, הכלכלה אכן תתאושש", כותב קריימר בספרו החדש "Getting Back to Even" ("בחזרה לנקודת האיזון"). "אם זו אכן המציאות, אומר קריימר, כדאי למשקיעים לדעת כבר עכשיו כיצד לשחק", הוא מוסיף.
בספרו החדש, קריימר בוחר 12 מניות אשר להערכתו יציגו את הביצועים הטובים ביותר בתקופת ההתאוששות הכלכלית.

מניית קטרפילר היא אחת המניות הבולטות עליהן ממליץ קריימר. "עסקי המכונאות יחזרו בענק ויעשו בשבילכם את הכסף הטוב ביותר שהמצב הכלכלי ישתפר", מעריך גורו המניות. "כרגע, המניה נראית יקרה במונחי מכפיל הרווח. אך, כאשר הכלכלה תשתפר והרווחים יעלו, המניה תהפוך להיות זולה מאוד", הוא קובע.

קריימר מציין בספרו גם את הקונצרן הבינלאומי, חברת 3M המחזיקה בחברות בת בתחום הרפואה, התעשייה, הגרפיקה, האלקטרוניקה ועוד. "מנהלי ההשקעות רואים את מניית 3M כאידיאלית לכל ריבאונד בכלכלה", מעריך קריימר. "זו תהיה המניה הראשונה שהמשקיעים יקנו כאשר ההתאוששות תהיה בת קיימא, אתה צריך להיות שם לפני הנהירה של המנהלים הכבדים כדי להנות מהדיבידנדים", הוא ממליץ.

קריימר ממליץ גם על מניית Emerson Electric העוסקת בפתרונות טכנולוגיים והנדסיים למגזר העסקי. "בתקופת ההתאוששות כאשר חברות הגדולות ירצו לבנות מפעלים חדשים, להתקין ציוד טוב יותר או להתרחב, אתם יכולים להיות בטוחים כי אמרסון אלקטריק תיהנה מטונות של עבודה", אומר קריימר.

קריימר מציין גם את המניה של ענקית הפיננסים JP מורגן . בספרו הוא אומר כי הוא יכול לחשוב על שני גופים פיננסיים אשר לא רק שרדו אלא פרחו כתוצאה ממשבר האשראי: גולדמן זאקס ו-JP מורגן. הוא ממליץ לקנות את מניית JPM בתקופת ההתאוששות כי היא יחסית זולה יותר. "המחיר של JP מורגן ישקף את מה שכולנו כבר יודעים, שבנק זה יהפוך לאחד החזקים בעולם", מעריך קריימר.

מהענף הפיננסי, קריימר ממליץ גם על מניית כרטיסי האשראי הגדולה בעולם ויזה . ויזה לא משחקת תפקיד בהתאוששות, אך היא תתחיל לייצר רווחים גדולים עם הזמן. "כאשר המשק יתאושש והצרכנים יחזרו לצרוך יותר, ויזה תעשה כסף מעמלות של עסקות אשראי ומהמעבר ממזומנים לכרטיסי פלסטיק", הוא מוסיף. "בכל מקרה, העסק שלהם יצמח", מעריך קריימר.

הפרשן הכלכלי קורא למשקיעים לנצל את עליות מחירים בגזרת הנפט והגז שהוא חלק מכל הליך התאוששות. קריימר נוקב דווקא בשמה של חברת האנרגיה, קונקו פיפילס ברשימת המועדפות שלו, בין היתר בשל הדיסקאונט בו היא נסחרת ביחס ליריבותיה בענף.

"אני מאמין כי סין תוביל את מהלך ההתאוששות בעולם ותמשיך להציג ביקושים למתכות ומינרלים", כותב קריימר וממליץ על מניית BHP Billiton העוסקת בכרייה, הפקה ועיבוד נפט, מתכות ומינרלים ברחבי העולם, אשר תהנה להערכתו מהביקוש הסיני. הוא גם מציין כי המניה עשויה להגן מפני אינפלציה.

ברשימה המועדפת של קריימר בתקופת ההתאוששות הכלכלית נמנות גם: מניית יוניון פסיפיק, המספקת ירותי הובלת מטענים וסחורות באמצעות רכבות בצפון אמריקה; מניית PPG Industries , העוסקת בפיתוח, ייצור והפקת כימיקלים למגוון שימושים תעשייתיים; מניית יצרנית המחשבים HP (היולט-פקארד); מניית הום דיפו , החברה העוסקת בניהול ותפעול רשת חנויות המציעות מגוון מוצרים ואביזרים לבית; ומניית ענקית מוצרי הצריכה VF .