תוכנת ניווט חדשה: FujicomDRIVE

המוצר הוא פרי שיתוף פעולה בין פוג'יקום, המספקת את המכשיר, לבין איתוראן, המספקת את התוכנה

המותג פוג'יקום מבית יניר מערכות וחברת איתוראן GPS הכריזו אתמול (ד') על שיתוף פעולה בתחום מכשירי הניווט. החברות השיקו את מוצר הניווט - FujicomDRIVE הכולל שני מכשירי ניווט חדשים ותוכנה מבית איתוראן.

תוכנת הניווט החדשה מציעה 1,300 מבנים בתלת-ממד (לא תלת-ממד מלא), כאשר היא מאפשרת לנהג לקבל בכל נקודת עניין אותה יחפש פרטים רבים על המקום מאתר מפה, כמו סוגי אוכל במסעדות ולא רק מספר טלפון. חידוש אחר בתוכנה הוא החלפת קולות ההנחיה של "פנה ימינה עוד 200 מטר" לקולות מדמויות מסדרת פינוקיו או דמויות הומוריסטיות אחרות. בנוסף, ההנחיה מתאימה את עצמה לקהל הנשי ולא רק לגברים, כאשר ניתנת האפשרות לקבל את הוראות הדרך בלשון נקבה, למשל, במקום "פנה ימינה", תושמע ההנחיה "פני ימינה".

בפוגי'קום מבטיחים שתוכנת הניווט תתעדכן עם מפות חדשות בכל רבעון, אולם בחברה עדיין לא יודעים לציין מה יהיה המחיר של כל עדכון. לקוחות שיקנו את המכשיר, יקבלו איתו מפות מעודכנות לחודש אוקטובר 2009 וגם אפשרות לעדכון אחד חינם במשך שנה.

FujicomDRIVE
FujicomDRIVE

מלבד ניווט בישראל, פוג'יקום ואיתוראן מציעים גם מפות לארה"ב, אירופה, אפריקה ואסיה, כאשר בחלק מערי אירופה מאפשרת התוכנה ניווט בתוך צילומים של הערים בתלת-ממד, בדומה לתצוגה הקיימת היום בגוגל Earth. החברה שאחראית על היכולת הייחודית הזו היא NDrive מפורטוגל, אולם עדיין לא ידוע מתי ניתן יהיה לקבל את כבישי ישראל בצילום ולא רק בגרפיקה משולבת נקודות עניין בתלת-ממד.

איתוראן ופוג'יקום יאפשרו תמיכה טלפונית 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ללקוחות הרוכשים את המכשיר, בניגוד לחברות אחרות, המציעות תמיכה המוגבלת רק לשעות היום.

פוג'יקום מציעה שני מכשירים: דגם G49 עם מסך 4.3 אינץ' בעלות של 800 שקל ו-G59 עם מסך 5 אינץ' בעלות של 1,000 שקל.

המעבר של פוג'יקום לשימוש בתוכנה של איתוראן לא הגיע סתם כך. יניר הציעה תקופה ארוכה את מכשיריה עם תוכנת IGO של חברת Nav & Go הישראלית. שיתוף הפעולה בין השתיים הסתיים ככל הנראה, בשל סכסוך. לדברי אלי קמחי, בעלי יניר, "עבדנו תקופה ארוכה עם IGO והייתה לנו סיבה מצוינת לעשות את המעבר הזה - תוכנת הניווט החדשה היא הטובה בעולם ואני מאמין בחיבור עם איתוראן".

תגובת Nav N Go: "כמפתחת תוכנת iGO, שהיא תוכנת הניווט המובילה בשוק, עובדת החברה עם ספקי מכשירים רבים. לאחרונה החליטה החברה להפסיק את שיתוף הפעולה עם מכשירי הניווט בייבוא של פוג'יקום. אנחנו מאחלים להם הצלחה בהמשך. לקוחות iGO יוכלו להמשיך וליהנות מהתוכנה באמצעות מכשירי הניווט הרבים האחרים שעמם עובדת החברה".