אחרי פייסבוק: גם גוגל משיקה מיזם בתחום המוזיקה ברשת

תשתף פעולה עם שירותי המוזיקה המקוונים Lala ו-iLike, הנמצא בבעלות הרשת החברתית מייספייס, כדי לאפשר לגולשיה למצוא, להאזין ולרכוש קובצי מוזיקה בקלות רבה יותר באמצעות אתרה

חברת גוגל משפרת את ההיצע שלה בתחום המוזיקה. ענקית האינטרנט הודיעה אתמול (ד') כי תשתף פעולה עם שירותי המוזיקה המקוונים Lala ו-iLike, הנמצא בבעלות הרשת החברתית מייספייס, כדי לאפשר לחובבי המוזיקה מבין גולשיה לאתר, להאזין ולרכוש קובצי מוזיקה בקלות רבה יותר באמצעות אתרה.

גולש שיחפש שיר מסוים בעזרת מנוע החיפוש של גוגל, יוכל להאזין לו באמצעות חלון ובו נגן מדיה מקוון. ברוב השירים יהיו רק 30 שניות מתוכם זמינות להאזנה ברשת, ואילו במיעוטם יוכל הגולש להאזין לשיר במלואו.

Lala ו-iLike, שיספקו את הגישה לדגימות השירים, יציגו לגולש גם לינקים באמצעותם יוכל לרכוש אותם. בנוסף, גוגל תציג קישורים לאתרי המוזיקה פנדורה, רפסודי ו-iMeem, כדי לתת לגולשים הזדמנות לאתר שירים העשויים לקלוע לטעמם המוזיקלי.

המהלך עשוי לסייע לגוגל במאבקה להשיג דריסת-רגל בשוק המוזיקה באינטרנט, הנשלט כיום בעיקר על-ידי אפל, המפעילה את אתר הורדות המוזיקה בתשלום iTunes.

"בכל יום אנו מקבלים מיליוני שאילתות חיפוש בנושא מוזיקה. אנשים רוצים לדעת יותר על האומנים האהובים עליכם, לברר את שמות השירים ולגלות שירים חדשים", נכתב בפוסט שהועלה בבלוג הרשמי של גוגל, בו צויין גם כי השירות החדש יאפשר לגולשים לאתר שיר באמצעות הקלדת שם האמן המבצע, הכותרת ואפילו שורה ממילותיו.

גם הרשת החברתית פייסבוק נכנסה לאחרונה לשיתוף-פעולה עם Lala, במסגרתו תאפשר רכישה של שירים באמצעות חנות המתנות של האתר, ושליחתם לאחר מכן לחברים ברשת החברתית.

בסוף השנה צפוי גם אתר שיתוף סרטוני הווידיאו יו טיוב להשיק יחד עם ענקיות המוזיקה יוניברסל וסוני שירות מוזיקה חדש בשם Vevo.