המופע של ג'וניפר: מתיחת פנים לחברה של 13.5 מיליארד דולר

חברת ציוד התקשורת השיקה מוצרים שיתבססו יותר על הרשת, שכוללים פריצות דרך בביצועי שבבי התקשורת ומערכות ניתוב משופרות ■ הבעיה: לחלק מהם ייקח שנים להניב תוצאות

במשך 215 השנים האחרונות הייתה בורסת ניו-יורק (NYSE) הזירה השוקקת בעולם לניירות ערך. התמונות של הסוחרים מעבירים פקודות בצעקות ועם כרוזים ביד סיפקו חומר לשלל סרטים הוליוודיים. השנים חלפו, הכוחות מאחורי המסחר בוול סטריט השתנו, הטכנולוגיה נכנסה לכל מקום ושינתה את הייעוד של רצפת המסחר. לא עוד פתקים שעוברים מיד ליד בקרב הסוחרים אלא רחבת ריקודים.

בשבוע שעבר חגגה חברת ציוד התקשורת ג'וניפר נטוורקס מסיבה על רצפת המסחר של הבורסה הוותיקה, לרגל המעבר שלה מבורסת הנאסד"ק לבורסת ניו-יורק וכן השקות מוצרים ואסטרטגיה חדשה.

זה אך סמלי שג'וניפר, שאחראית על מחשוב מרכז הנתונים החדש של הבורסה, תחגוג על הרצפה שאי-הרלוונטיות שלה גדלה מיום ליום. הרי מי שמנהל באמת את המסחר הן מערכות מחשב עתירות כוח.

מעל ל-500 אירועים מהסוג הזה נערכים בכל שנה בבורסת ניו-יורק, ויש לה אף מחלקה שמתמחה בכך, מה שהופך אותם למקור הכנסה מכובד עבורה.

הרשת החדשה

ג'וניפר, שהוקמה ב-1995 ומתמחה בפיתוח מכונות ניתוב חזקות ויעילות במיוחד להעברת חבילות המידע באינטרנט, השיקה בשבוע שעבר מספר קווי מוצרים שכוללים פריצות דרך בביצועי שבבי התקשורת ומערכות ניתוב משופרות.

היא אף הכריזה על מודל חדש לתוכנה שרצה על הנתבים, וכן עשתה מתיחת פנים עם שינוי לוגו והכרזה על שותפים חדשים. הסלוגן החדש של החברה הוא "הרשת החדשה כבר כאן", מה שמתאים גם לתזמון, חגיגות 40 שנה לאינטרנט.

בורסת ניו-יורק היא בינתיים הלקוחה הגדולה והמשמעותית של המערכות החדשות, וככל הנראה המעבר של ג'וניפר להיסחר בבורסה זו היה חלק מעסקת חבילה.

האנליסטים הפיננסיים, איתם נפגשה הנהלת ג'וניפר מיד לאחר ההכרזה, לא נשמעו מתלהבים במיוחד. "ג'וניפר מציגה לראווה את הסחורה החדשה", זו הכותרת שבחר טל ליאני, אנליסט ציוד התקשורת של מריל לינץ' לאירוע. הוא סבור שההשקה היא "שילוב של מוצרים שאולי ישפיעו בטווח הקצר ותוכניות לטווח הארוך שעשוי לקחת להם שנים להתגשם". שווי השוק של החברה הוא 13.4 מיליארד דולר.

מפתחים מצד שלישי

ברקע להכרזות והחגיגות העידו דו"חות הרבעון השלישי כי ענקיות התקשורת חוזרות להשקיע בבניית התשתיות וחברות ציוד התקשורת דוחפות עצמן חזק גם בצד השיווקי. מצד שני, חשוב לג'וניפר להדגיש את המיקום שלה בין שחקניות תשתיות המחשוב החדשות.

הגוש הבולט הוא של סיסקו, EMC ו-VMware, מולן אוספת HP את הפתרונות הנדרשים. הגוש החדש הוא של אורקל וסאן, וג'וניפר מחוברת בעיקר ל-IBM בהסכמי שיתוף פעולה. אחת ההכרזות באירוע הייתה ההתחברות של ג'וניפר עם דל בשותפות OEM והרחבת היחסים עם IBM.

בצד התוכנה הודיעה החברה על פתיחה מוחלטת של מערכת ההפעלה ג'ונוס (Junos), למפתחים מצד שלישי, כך שתוכל לספק יישומים מגוונים ותחל למכור את המערכת עם רישיון דרך המפיצים. קווין ג'ונסון, מנכ"ל ג'וניפר, אמר כי פתיחת המערכת היא "הכוונה האמיתית ברעיון הרשת החדשה", וטען כי "כאשר נפתח את המערכת יגיעו רעיונות טובים".

לצד זה, הציגה החברה פתרון בתחום האבטחה לענן מחשוב, וכן, לראשונה, התייחסה לפתרון תשתית בעולם הרשתות האלחוטיות, תחת פרויקט בשם פלקון (Falcon) המתבסס על הטכנולוגיה החדשה שלה.

הפלקון אמור להתחרות מול Starent שנרכשה על-ידי סיסקו לאחרונה. "אין לנו לוח זמנים ברור", התייחס ג'ונסון לסוגיית התזמון, "אנחנו יכולים לספק את הפיתוח בתוך הבית יותר מהר מהקצב בו המתחרים שלנו יגיעו לכך על-ידי רכישות", אמר תוך שהוא מכוון לסיסקו.

הכותב היה אורח חברת ג'וניפר בניו-יורק