מארוול מצטרפת לקדחת קוראי הספרים האלקטרוניים

תספק פלטפורמת חומרה ותוכנה ■ לטענתה, הטכנולוגיה תאפשר טעינת עמודי טקסט במהירות של פחות משנייה

יצרנית השבבים האמריקנית מארוול מצטרפת לשורה המתארכת של חברות המנסות את מזלן בשוק קוראי הספרים האלקטרוניים, עם חשיפת מכשיר מתוצרתה, שלדבריה משתייך לדור חדש, מהיר יותר וזול יותר של קוראי ספרים אלקטרוניים. מארוול רכשה בעבר את גלילאו הישראלית ב-2.7 מיליארד דולר.

במארוול אמרו כי ישתפו פעולה עם חברת E-Ink, יצרנית צגי נייר אלקטרוניים, כדי ליצור יחד מעבד יישומים משולב עבור המכשיר החדש. קוראי ספרים אלקטרוניים המבוססים על טכנולוגיה זו צפויים לצאת לשוק ב-2010, ועם ענקית התקשורת הרסט שתספק תוכן וגרפיקה.

בין המכשירים מסוג זה הצפויים לעלות על המדפים בשנה הבאה גם ה-enTourage Edge, שילוב בין מחשב נטבוק לקורא ספרים אלקטרוני, Alex Reader של ספרינג דיזיין וכן קורא הספרים החדש של Plastic Logic.

המכשיר מתוצרת מארוול יבוסס על השבבים מסדרת Armada של החברה, שהושקה בחודש שעבר. מארוול היא יצרנית שבבים למגוון שימושים של תעשיית הטכנולוגיה.

מארוול מצטרפת למגמה של חברות השבבים שמשלבות את מעבדי האפליקציות שלהן גם בספרים אלקטרוניים, לצד התקני אלקטרוניקה אחרים.

ווילי דאי, ממייסדי מארוול ומנהל חטיבות השיווק והמחשוב בה, מעריך כי מחירו ההתחלתי של קורא הספרים יהיה כ-150 דולר, זאת בהשוואה למכשירים דומים המשווקים כיום שמחירם מתחיל מ-199 דולר.

במארוול טוענים כי הטכנולוגיה שלה תאפשר טעינה של עמודי טקסט על גבי המכשיר במהירות של פחות משנייה.

חברת המחקר פורסטר מעריכה כי עד תום השנה הנוכחית יימכרו בארה"ב 3 מיליון קוראי ספרים אלקטרוניים.

שוק קוראי הספרים האלקטרוניים הולך והופך צפוף, כאשר נוסף על הקינדל של אמזון וה-eReader של סוני, חלוצי התחום, הכריזה גם קמעונאית הספרים הגדולה בארה"ב, בארנס אנד נובל על השקתו של ה-Nook.