פלאפון: הכנסות של 1.37 מיליארד שקל; תוספת של 27 אלף מנויים

חברת הסלולר מקבוצת בזק רשמה עלייה של 13% בהכנסות הרבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ■ הרווח הנקי עלה ב-9.5% ל-231 מיליון שקל ■ ה-EBITDA עלה ב-11.4% ל-471 מיליון שקל - 34.3% מסך ההכנסות

חברת הסלולר פלאפון, בניהולו של גיל שרון, רשמה הכנסות של 1.37 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2009 - צמיחה של 13% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי של 2008. החברה, שתוצאותיה פורסמו היום (ה') במסגרת הדיווח הרבעוני של קבוצת בזק , הרוויחה 231 מיליון שקל ברבעון - עלייה של 9.5% לעומת הרבון המקביל אשתקד.

נזכיר כי במהלך 2009 השלימה פלאפון מהלך אסטרטגי משמעותי - הקמת רשת נוספת בטכנולוגיית HSPA הפועלת בנתיב ה-GSM, בדור 3.75. החברה מדווחת כי העלייה בהכנסות נובעת מהצטרפות מנויים קיימים וחדשים לרשת החדשה, שהביאה לעלייה בהכנסות משרותי ערך מוסף, מתקשורת נתונים, מנדידה וכן מציוד קצה.

ה-EBITDA (רווח נקי בניכוי הוצאות מימון, פחת והפחתות. י.נ) הסתכם ב-471 מיליון שקל ברבעון השלישי (34.3% מסך ההכנסות) - עלייה של 11.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון הצטרפו לחברה 27 אלף מנויים נטו, כך שמספר המנויים הפעילים עמד בסוף הרבעון על 2.721 מיליון. מספר המנויים ברשת החדשה עומד נכון להיום על 535 אלף.

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) עמד ברבעון השלישי על 339 דקות, לעומת 329 ברבעון הקודם ו-359 ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה כי הירידה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נובעת בעיקר מהמעבר בתחילת 2009 לחיוב לפי מקטעים של שנייה אחת, שהביא לירידה בדקות שחויבו.

ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) עמדה ברבעון על 136 שקל, לעומת 131 שקל ברבעון קודם ו-129 שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מהגידול בשימושים, בתכנים ובשירותים שמציעה הרשת החדשה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-395 מיליון שקל, בהשוואה ל-379 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, מסר: "אנו גאים לקצור את פירות הקמת הרשת החדשה 8 חודשים לאחר השקתה, הודות לתכנון מקדים והיערכות נכונה טרום השקתה. לא ננוח על זרי הדפנה, על מנת שגם ב-2010 תימשך תנופת הצמיחה בפלאפון".