עליות באירופה: דאקס מוסיף 1.7%; אליאנץ עולה ב-5.7%

העודף המסחרי של גרמניה התכווץ בכמעט שליש ל-10.6 מיליארד אירו בספטמבר - בהתאם לתחזיות ■ הייצור התעשייתי בגרמניה עלה ב-2.7% בספטמבר לעומת החודש הקודם - יותר מהתחזיות לגידול של 1%

שוקי אירופה נסחרים בעליות שערים, בהמשך לנעילה החיובית הבוקר באסיה ולקראת פתיחת המחסר בוול סטריט. המשקיעים מתעודדים מנתוני היצוא החזקים של גרמניה המצביעים על כך שהכלכלה הגדולה ביותר באירופה יוצאת מהמיתון.

שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים נאות לאחר שמדינות ה-G20 הסכימו להותיר את חבילות התמריצים השונות על כנן וכשמניית AXA אסיה פסיפיק מזנקת ביותר מ-30% לאחר שהדירקטורים של החברה סרבו למכור אותה ל-AMP היריבה. מדד שנחאי המשולב סיים ברמה הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים.

ברקע, חברת דירוג האשראי מודי'ס עדכנה מעלה את אופק דירוג האשראי של סין ל"חיובי" מ"יציב" כשהיא מציינת את הצלחת חבילת התמריצים הסינית שהצליחה להוציא את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם מהמשבר הפיננסי. מודי'ס הודיעה כי ההחלטה תשפיע לטובה על דירוג ה-A1 שניתן לאג"ח הממשלתיות של סין, הן על אלה המבוססת על היואן והן על אלה הנסחרות במטבעות זרים.

בנוסף, סוכנות הדירוג הבינלאומית עדכנה מעלה את אופק דירוג האשראי של הונג קונג ל"חיובי" מ"יציב".

עוד בזירה הסינית: מנהיג סין, וון ג'יבאו, אמר אתמול (א') כי ארה"ב חייבת לשמור על גרעון תקציבי "בגבולות הסביר" על מנת לייצב את שער החליפין של הדולר. נציין כי סין היא המחזיקה הזרה הגדולה ביותר בעולם של אג"ח ארה"ב.

מוקדם יותר השנה, סין הביעה דאגה באשר לירידת הערך הנמשך של אותן אחזקות, כאשר ארה"ב מזרימה טריליוני דולרים למערכת הפיננסית בנסיון לצאת מהמשבר הפיננסי העולמי.

מדד הנג-סנג הוסיף 1.73% ל-22,207 נקודות, שנחאי עלתה ב-0.37% ל-3,332 נקודות, סידני הוסיפה 1.76% ל-4,674 נקודות, ניקיי עלה ב-0.2% ל-9,808 נקודות.

העודף המסחרי של גרמניה הצטמצם

הייצור התעשייתי בגרמניה עלה ב-2.7% בספטמבר לעומת החודש הקודם. תחזית השוק היתה לעליה של 1% בלבד. נתן התפוקה התעשייתית של חודש אוגוסט עודכן מעלה לגידול של 1.8% מעלייה של 1.7%.

הייצוא הגרמני עלה בספטמבר בפעם הרביעית בתוך חמישה חודשים, כך דיווח היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה.

הייצוא הגרמני עלה עשה בחודש ספטמבר זאת הפעם הרביעית בתוך חמישה חודשים, כך דיווח היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה. הדבר נותן סימן נוסף כי הכלכלה הגדולה ביותר של אירופה היא יוצאת מהמיתון.

לפי הדיווחים הרשמיים, הייצוא הגרמני עלה בחודש ספטמבר ב-3.8% בהשוואה לאוגוסט והסתכם ב-68.3 מיליארד אירו (102 מיליארד דולר), ואילו הייבוא עלה ב-58.4% להיקף של מיליארד אירו. הממשלה צופה כי הפעילות הכלכלית בגרמניה תגדל ב-5% השנה ואז לגדול ב-1.2% בשנת 2010.

העודף התקציבי של גרמניה התכווץ ב-39% ל-9.5 מיליארד אירו בספטמבר. העודף המסחרי התכווץ בכמעט שליש ל-10.6 מיליארד אירו - בהתאם לתחזיות.

ברקליס מגדיל את מצבת כוח האדם באסיה ב-10%

בנק ברקליס יגדיל את מספר העובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות באסיה בכ-10% במהלך שנת 2010. "ראינו התחזקות של כל העסקים שלנו באסיה", אמר רוברט. א. מוריס, יו"ר ומנכ"ל ברקליס אסיה פסיפיק.

ענקית הביטוח אליאנץ עברה לרווח של 1.3 מיליארד אירו ברבעון השלישי - מעל תחזית האנליסטים בסקר של רויטרס לרווח של 1.18 מיליארד אירו. ברבעון המקביל אשתקד חברת הביטוח הגדולה ביותר באירופה דיווחה על הפסד של 2 מיליארד אירו כאשר מכרה את הבנק הבלתי רווחי דרזדנר לקומרזבנק . הרווח התפעולי של אליאנץ זינק ב-23% ל-1.929 מיליארד אירו (2.9 מיליארד דולר) - מעל תחזית האנליסטים לרווח תפעולי של 1.804 מיליארד דולר.

רויאל בנק אוף סקוטלנד עדכן מעלה את המלצתו למניית אסטרה זנקה ל"קנייה" מ"חזק" והוריד את המלצתו למניית רוש ל"החזק".

מניית AXA אסיה פסיפיק ריכזה עניין רב לאחר שהדירקטורים של החברה סירבו למהלך של החברה האם, AXA , שמעוניינת למכור את נכסייה באסיה ואוסטרליה ל-AMP המתחרה. AXA הודיעה על כוונתה לגייס 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקת זכויות. הצעת הרכש מעניקה ל-AXA אסיה פסיפיק שווי של 10.3 מיליארד דולר.

צ'יינה מינשנג בנקינד (סימול: 600016 בשנחאי) תמכור מניות בהיקף 12.7 מיליארד דולר באסיה, כאשר הראלי הארוך ביותר מזה שש שנים הביא להתאוששות שוק ההנפקות.

מניות הנפט והאנרגיה רויאל דאטש של , BHP ביליטון ,פטרוצ'יינה , ריו טינטו מרכזות עניין רב לאחר שהוריקן "אידה" החל לפגוע באסדות הנפט שבמפרץ מקסיקו. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בדצמבר עולה ב-1.4% ל-78.54 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

פילת מדיה חתמה על חוזה חדש עם חברה מברזיל

פילת מדיה המספקת תוכנות לתעשיית המדיה הודיעה כי חתמה על חוזה חדש עם Globosat הברזילאית במסגרתו היא התחייבה לטפל ברישוי, בהטמעה ובטיפול השותף של מערכת IBMS. החוזה החדש צפוי לתרום כ-1 מיליון דולר לפילת בשנה הפיסקלית הבאה, עם צפי להכנסות נוספות בשנים הבאות לאחר השקת המערכת.

אורעד היי-טק מפתחת יצרנית ומשווקת בינלאומית של מוצרי תלת מימד בזמן אמת לרשתות שידור בעולם, דיווחה היום על עלייה של 30% ברווח הנקי ל-848 אלף דולר ברבעון השלישי. בהשוואה לרבעון המקביל, החברה מדווחת על ירידה של כ-18% בהכנסות ל-6.66 מיליון דולר.