וול סטריט סגרה בעליות ובשיא שנתי על רקע תמיכת ה-G20 במדיניות הכסף הזול

גלובס tv מדד הדאו ג'ונס זינק ב-2% וננעל ב-10,227 נק' ■ גוגל רכשה ב-750 מיליון דולר חברה המתמחה בפרסום בסלולר ■ הזהב קבע שיא ב-1,101 ד' לאונקיה בעוד שהדולר המשיך להיחלש ■ טאואר עלתה ב-4%

פתיחת שבוע ירוקה: המסחר בוול סטריט הסתיים הערב בעליות כאשר מדד הדאו ג'ונס סגר ברמה הגבוהה של היום ושל השנה, זאת בעקבות המגמה החיובית ברחבי העולם שנרשמה על רקע פגישת ה-G20 בסוף השבוע. בפגישתם בסקוטלנד הסכימו שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G20, כי יש להמשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה ובצעדים הפיסקאליים האגרסיביים כדרך להתמודדות עם המשבר, עד אשר תתחזק ההתאוששות הכלכלית העולמית. גורם נוסף המושפע מה-G20 והשפיע על העליות בשוק הוא המשך ההיחלשות של הדולר כאשר מדד הדולר כנגד סל המטבעות צנח היום ב-1%, הירידה החדה ביותר שרשם מאז סוף יולי ורמתו הינה הנמוכה ביותר במהלך 15 החודשים האחרונים.

"השווקים לא צריכים לדאוג שמא הממשלות הללו והבנקים המרכזיים ייסוגו בפתאומיות מצעדי התמרוץ. התמיכה בתיאבון לסיכונים תמשיך עד לסוף השנה", אמר סטוארט בנט, אסטרטג מטבעות ב-קאליון שבלונדון, בראיון טלוויזיוני ל"בלומברג".

הפדרל ריזרב דיווח הערב כי מצבם של הבנקים המצויים במצוקה, כפי שנמצאו במבחני הלחץ שנערכו לפני מספר חודשים, משתפר כמתוכנן, לאחר שהצליחו להגדיל את הונם ב-77 מיליארד דולר במהלך 7 החודשים האחרונים. בכך הצליחו תשעה מסך של 10 בנקים גדולים בארה"ב בהם גם בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ לעמוד ב"דד ליין" שהציב להם הממשל להגדלת הלימות ההון. הבנק היחיד שלא עמד בתנאים היה GMAC, שמצוי במו"מ לקבלת סיוע נוסף מתוכנית הסיוע TARP.

"עליות השערים שהיו בימים האחרונים חילצו את ה-S&P 500 מסכנת הצלילה המיידית, אבל ימי המסחר הבאים עדיין קריטיים", מציין זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "אנחנו עדיין דבקים במגמת העליה ארוכת הטווח ובסיכוי שנובמבר-דצמבר-ינואר יהיו חיוביים כמיטב המסורת. אבל, לשם כך, יצטרך ה-S&P 500 לבצע עוד שני מהלכים שוריים משמעותיים שהצלחתם רחוקה מלהיות מובטחת".

נכון ליום שישי בסיום המסחר, אומר סגל, ה-S&P 500 נמצא בדיוק בנקודה ממנה הוא גם יכול להתהפך לגל יורד משמעותי ולהשלים תבנית היפוך של ראש וכתפיים פיסגה. האינדיקטורים תומכים, בהכללה, בהמשך עלייה של המדד כך שלפחות מהבחינה הזו, יש לנקודת המבט השורית רוח גבית. "הצעד הראשון שה-S&P 500 צריך לעשות הוא לעלות מעל 1,070. הצעד השני הוא עלייה מעל 1080, ואז - הסיכוי לחגיגות סוף השנה יהיה גבוה. אם הו לא יעלה היום מעל 1,070 ואזור ה-1070-1080 יתגבש כאזור התנגדות, יש סיכוי שהתמונה תהפוך לדובית ואפילו דובית מאוד".

היום לא פורסמו נתוני מאקרו

מחיר החוזים העתידיים על הזהב למסירה בדצמבר שבאופן מסורתי נחשב לחוף מבטחים, זינק היום לשיא חדש כשעלה ל-1,108 דולר לאונקיה בפתיחת המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק אך נקבע בסיום המסחר בשיא של 1,101 דולר לאונקיה. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בדצמבר סיים בעלייה של 2.6% ל-79.43 דולר לחבית נפט גולמי.

הצעת רכש עוינת של קראפט לקדבורי נדחתה תוך חצי שעה

גוגל דיווחה על רכישת חברת הפרסום בסלולר AdMob ב-750 מיליון דולר. הרכישה תבוצע בדרך של החלפת מניות. סגנית נשיא גוגל לתחום המוצרים: "לפרסום סלולרי יש פוטנציאל אדיר, ובעוד שתעשיה זו עדיין מצויה בשלביה הראשוניים - AdMob הציגה התקדמות יוצאת דופן בזמן קצר מאד".

פייזר , יצרנית התרופות הגדולה בעולם שהשלימה לאחרונה את רכישתה של ווית' בתמורה ל-68 מיליארד דולר הודיעה הערב כי היא סוגרת 6 מ-20 ממרכזי המחקר והפיתוח שלה בעולם. המהלך הינו חלק מתהליך רחב היקף של ארגון מחדש שעוברת החברה, בנוסף מתכוונת לקצץ משרות לכ-15% מהמדענים והצוות התומך.

יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, קראפט , הגישה הצעת רכש עוינת לקדבורי ובתוך חצי שעה נדחתה , יצרנית המזון השניה בגודלה בעולם הציעה לרכוש את יצרנית הממתקים הבריטית, בכ-16.6 מיליארד דולר.

חברת ברקשאייר האתוואי שבשליטת וורן באפט שילשה את רווחיה ברבעון השלישי, כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה בסוף השבוע. העלייה ברווחים נרשמה בעיקר הודות לעליות החדות בשוק המניות שהזניקו את שווי האחזקות של החברה. הרווח הנקי של ברקשייר ברבעון השלישי עלה ל-3.24 מיליארד דולר אשר משקף רווח 2,087 דולר למנייה מסוג A.

סאן מיקרוסיסטמס הודיעה כי הפסדיה ברבעון הפיסקלי הראשון שלה הצטמצמו ל-120 מיליון דולר, או 16 סנט למניה, לעומת 1.68 מיליארד דולר, או 2.24 דולר למניה, ברבעון המקביל. נזכיר כי באפריל האחרון הסכימה אורקל לרכוש את החברה ומשרד המשפטים האמריקני אישר את העסקה באוגוסט.

טאואר צופה הכנסות שיא

פרטנר פירסמה היום דו"חות לרבעון השלישי ודיווחה על ירידה ברווחיה והכנסותיה. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל, וכי היא שוקלת חלוקת דיבידנד חד-פעמי בהיקף מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2010. הרווח הרבעוני הסתכם ב-263 מיליון שקל וההכנסות הסתכמו ב-1.575 מיליארד שקל, זאת בעוד שהצפי עמד על הכנסות של כ-1.58 מיליארד שקל.

טאואר דיווחה כי ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-79.6 מיליון דולר, המהוות צמיחה של 2.8% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל, אך עלייה של 32% לעומת הרבעון הקודם. החברה צופה הכנסות של 90-94 מיליון דולר ברבעון הרביעי. מדובר בהכנסות שיא המהוות צמיחה של 13-18% לעומת הרבעון השלישי וגידול של כ-19% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2008. על בסיס non-GAAP (כלומר ללא הוצאות חד פעמיות) רשמה החברה רווח נקי של 11.2 מיליון דולר ורווח גולמי של 25.9 מיליון דולר, קרי גידול של 109% ו-65% בהתאמה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

אורמת טכנולוגיות הודיעה על חוזה להספקת חשמל גיאותרמי למשך 20 שנה לחברת החשמל של נבאדה שתרכוש 30 מגה ואט מאורמת. החברה נהנית משינויי החקיקה והמימון בארה"ב. החברה לא פרסמה את היקף החוזה אך עפ"י הערכות מדי שנה יכניס ההסכם כ-17 מיליון דולר כך שעל פני 20 שנה מדובר בהיקף הכנסה של כ-340 מיליון דולר.

טבע מגיבה להעברת רפורמת הבריאות בארה"ב, בהיותה יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם שעיקר פעילותה בארה"ב. עם זאת, ביום שבת פורסם כי הוגשה עוד תביעה כנגדה על הפרת פטנט, והפעם ע"י חברת טאקדאה היפנית, חברת התרופות הגדולה ביותר באסיה, שטוענת שטבע הפרה את זכויות הפטנט של תרופה נגד נדודי שינה בשם רוזרם אשר לטענתנה מוגנים עד 2017. בתגובה טוענת טבע כי זכויות הפטנט של טאקאדה אינם תקפים כי ההמצאה פשוטה וברורה.

סלקום הודיעה הבוקר בדיווח לבורסה כי כי נדחתה בקשה לייצוגית שהוגשה כנגדה בחודש מאי השנה לבית המשפט בתל אביב. הבקשה הוגשה בטענה כי החברה חייבה מנויים ב"חבילת גלישה" מבלי לקבל הסכמתם לכך מראש. החברה מעריכה, כי אם הבקשה הייתה מאושרת, היקף התביעה היה כ-1.2 מיליארד שקל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]