לידיעת הטסים ללונדון: BMI עלולה לפשוט רגל בתוך שנה

החברה, המעסיקה 4,800 עובדים, זקוקה למימון נוסף בסך 190 מיליון ליש"ט וזאת, עד לתום אוקטובר 2010

חברת התעופה הבריטית BMI הודתה כי ייתכן שלא תוכל להמשיך לפעול כ"עסק חי" מעבר לשנה הקרובה, נוכח משבר מימון אקוטי.

קשייה של BMI נחשפו לאחרונה ע"י ה"טיימס". החברה, המעסיקה 4,800 עובדים, זקוקה למימון נוסף בסך 190 מיליון ליש"ט וזאת, עד לתום אוקטובר 2010. לופטהנזה הגרמנית, שהשתלטה על BMI מוקדם יותר השנה, התחייבה ל-95 מיליון ליש"ט מתוך סכום זה. החברה מקווה להשלים את היתר באמצעות מכירת המשבצות היוקרתיות שלה בנמל התעופה הית'רו.

מצב ההון של החברה חמור מספיק בכדי שרואי החשבון שלה יזהירו שקיימת אי ודאות באשר ליכולתה להמשיך לפעול. חברת ראיית החשבון, דלויט, הדגישה כי אין ערובה לכך שלופטהנזה תעמד מאחורי החברה הבת הבריטית שלה, או תעניק לה מימון נוסף.

BMI חשפה שהפסדיה לפני מס בשנה שעברה הסתכמו ל-155.6 מיליון ליש"ט, לעומת רווח של 15.5 מיליון ליש"ט שנה קודם לכן. הפסד זה גבוה ב-50% מההפסד שהחברה טענה שהיא ספגה ב-2008. לדבריה, חוסר ההתאמה נובע מהתאמות חשבונאיות מאוחרות.

היא גם אמרה שהיא מקיימת מגעים מתקדמים עם מספר חברות תעופה למכירת המשבצות שלה בהית'רו. מרבית שוויה של BMI נמצא בבעלותה על 11% ממשבצות הנחיתה בהית'רו. החברה חתכה את שווי המשבצות הללו ב-20% ל-616 מיליון ליש"ט. בשל אי הוודאות באשר לסכום שתקבל החברה מהמכירה הזו ואם לופטהנזה תהיה מוכנה לספק מזומנים נוספים, הדירקטורים ב-BMI נאלצו לפרסם הערכות עגומות באשר לתחזיותיה.

מהבחרה נמסר בתגובה: "דוחות הביקורת הוכנו לאחרונה ע"י דלויט ודעתם של הדירקטורים בחברה הינה חד משמעית בעניין המשך פעילותה של bmi. הדוחות מראים בבירור שהן הדירקטורים של bmi והן הגורמים שערכו את הביקורת מאמינים כי החברה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה מכאן ואילך. בנוסף, מחויבותה של לופטהאנזה, המחזיקה 100% ממניות bmi, יחד עם יוזמות נוספות במישור העסקי יספקו לחברה מקורות נאותים להמשיך את פעילותה של החברה עכשיו ובעתיד".