הדקה ה-90 למתקדמים: אילו אתרי אינטרנט יוזילו לכם את החופשה?

יש עוד כמה דרכים להוזיל את החופשה: "גלובס" בודק לאילו יעדים אפשר להשיג כרטיסים מוזלים ב-3 לפנות בוקר, איזה אתר יחסוך פערי תיווך על הזמנת מלון, ואיך אפשר להשוות מחירים בין חברות להשכרת רכב

שליטה ברזי הרשת היא המפתח להוזלת העלויות של החופשות, שכן זו מלאה באתרים למכירת כרטיסי טיסה, להשכרת רכב ולאיתור חדרי מלון.

מרבית האתרים לא מציעים כיסוי של כל ההיצע, ולכן מומלץ תמיד לא להסתפק בגלישה לאתר אחד בלבד, אלא להשוות בין הנתונים בכמה אתרים, המציעים את מרכולתם של כמה וכמה משרדי נסיעות.

רשימה מקיפה של לינקים לאתרי התיירות ניתן למצוא בכתובת http://tinyurl.com/5sm87s. חלק גדול מאותם אתרים שייך לסיטונאים או לסוכנויות נסיעות, אולם הם מציעים את המידע באובייקטיביות וללא ניסיונות שכנוע.

לצד אלה פועלות ברשת גם חברות שכל פעילותן נעשית באמצעות האינטרנט. אחד התחומים הבולטים בתחום זה הוא תחום טיסות הלואו קוסט. נציגה ראשונה של סוג טיסות זה, חברת איזי ג'ט (www.easyjet.com), החלה רק לפני מספר שבועות להפעיל קו טיסות בין ישראל ללונדון, ובאתר שלה ניתן למצוא מלבד טיסות בקו זה גם טיסות פנים אירופאיות, לעיתים במחירים מגוחכים של 50 דולר לכיוון.

רכב: קצת שופינג

בעוד שבישראל פועלות חברות השכרת הרכב הבינלאומיות דוגמת אוויס, הרץ ובאדג'ט, במדינות שונות בחו"ל פועלות עשרות חברות השכרת רכב מקומיות המציעות לעיתים השכרת רכב במחירים זולים משמעותית מאלה שמציעות החברות הגדולות.

בחו"ל פועלים כמה מנועי חיפוש והשוואת מחירים דוגמת http://comparecarrent.com או www.comparecarhire.co.uk, שבאמצעותם ניתן לאתר את ההצעה הרלוונטית הזולה ולהזמינה און ליין.

* קאר רנטל אקספרס (www.carrentalexpress.com): באתר ניתן היה היום לקבל הצעות להשכרת רכב לשבוע באורלנדו, במחירים הנעים בין 375 ל-479 דולר לאותה רמת רכב.

* אופרן (www.ofran.co.il): החברה הישראלית מייצגת עשרות חברות השכרת רכב ברחבי העולם (וביניהן כמובן גם החברות הגדולות). היא שותפה עסקית בקבוצת holiday autos international, ברוקר השכרת הרכב הגדול ביותר בעולם, שבבעלות ענקית התיירות lastminute.com הנחשבת לאחד מענקי התיירות בעולם. החברה פועלת בכ- 5,000 תחנות השכרה ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם עם כ-750 אלף כלי רכב של חברות ההשכרה הבינלאומיות המובילות בעולם, כמו יורופקאר, נשיונל, אלמו, באדג'ט, אוויס, הרץ ועוד. אופרן מתחייבת להשיג את המחיר הזול ביותר בכל יעד, ובאמצעות האתר ניתן להזמין את הרכב - ולקבל באמצעות הדואר האלקטרוני שובר.

מלון: חדר זהה במחיר שונה

ברשת פועלים אתרים רבים המציעים חדרי בתי-מלון. רובם מעידים על עצמם ככאלה שמציעים את המחיר הטוב ביותר, אולם לגולש הממוצע לא תמיד יש אפשרות לוודא כי אכן כך הדבר.

* אקספדיה (www.expedia.com): אחד האתרים המרכזיים בו ניתן למצוא את כל שירותי התיירות.

* טריפ-אדוויסר (www.tripadvisor.com): באתר מתפרסמים דירוג גולשים והמלצות לגבי עשרות אלפי בתי-מלון בעולם, לצד השוואת מחירים ב-4-5 מנועי חיפוש לחדרי בתי-מלון.

* הוטל-קומביינד (www.hotelscombined.com): אתר להשוואת מחירי בתי-מלון הסורק און ליין מנועי חיפוש ואתרים של רשתות בתי-מלון בינלאומיות ומציע את ההצעה הזולה ביותר המתקבלת. האתר, בעל הממשק הנוח, סורק יותר מ-900 אלף אפשרויות ללינה, וכולל יותר מ-1.5 מיליון חוות-דעת של גולשים. אפשר לפלח את החיפוש לפי פופולריות, מיקום, מחיר ודרגה.

לא ניתן לבצע בו הזמנות, ואם הגולש מצא את מבוקשו הוא מופנה לאתר בו נמצאה ההצעה המבוקשת לביצוע ההזמנה.

גלישה באתר מגלה לעתים הפרשים של עשרות דולרים בהצעות של מנועי החיפוש השונים עבור אותו חדר בתאריכים זהים.

עסקה לדוגמה: מי שיחפש חדר ל-7 לילות במלון הולידי אין אופרה בפריז בחופשת החנוכה - יקבל באתר הצעות במחירים של 170-190 דולר ללילה, ובחישוב ל-7 לילות - הפרש של 140 דולר. מחיר לילה במלון קמברנלד בלונדון נע באתר נכון להיום בין 175 דולר ל-200 דולר ללילה.

* לאסט מינט טראוול (www.lastminutetravel.co.il): מי שמעדיף לבצע את ההזמנה באמצעות אתרים ישראליים בהם מובא המידע כולו בעברית, יכול למצוא "בנקים" של חדרי מלון במחירים מוזלים באתרים דוגמת אתר זה - השלוחה הישראלית של אתר עולמי הנושא את אותו שם, בו ניתן למצוא חדרים ב-16,000 בתי-מלון ביותר מ-1,600 יעדים ברחבי העולם.

החברה רוכשת מבתי-המלון חדרים במחירים מוזלים מראש ומציעה אותם באותם מחירים גם זמן רב לפני מועד הנסיעה.

יתרון נוסף הנובע מהעובדה שהחדרים נמצאים בבעלות מפעילי האתר הוא האפשרות להזמין, לשלם ולקבל אישור מיידי על ההזמנה.

טיסות: לספונטנים

התחרות הגדולה בענף והירידה בביקושים כתוצאה מהמשבר הכלכלי גרמו לחברות התעופה לצאת במבצעי מכירה נקודתיים, שבמסגרתם נמכרים כרטיסים ליעדים שונים לתקופה מוגבלת במחירי רצפה - אולם מטבע הדברים מבצעים אלה מוגבלים במספר הכרטיסים, שאוזלים במהירות.

מאידך, מי שיבקש לטוס עשוי להיתקל גם במחירים גבוהים יחסית, בייחוד כשמדובר בטיסות סדירות. אפשרות נוספת היא רכישת כרטיסי טיסה במחלקת הבייסיק-אקונומי של אל-על. במחלקה זו מוצעים כ-10% ממושבי הטיסות לאירופה למזרח הרחוק ולמומבאי במחירים הנמוכים בכ-20% ממחירי המחירון, אולם אלה אינם כוללים שירות (מזוודה, בידוק, ארוחות), אותו ניתן לרכוש בנפרד בתמורה לעשרות דולרים לפריט.

יש מספר אפשרויות מומלצות להשגת כרטיסים מוזלים, כאשר מי שיבקש לבדוק האם ההצעה המוזלת שקיבל אכן אטרקטיבית יוכל לבדוק זאת במנוע ההשוואה www.travelist.co.il.

גם כאן, כמו בתחומים רבים אחרים בתיירות, עיקר ה"מציאות" שמורות למי שמוכן להתגמש ולחכות לרגע האחרון. עבור אלה פועלות שתי זירות מכירה עיקריות באינטרנט, ושתיהן מציעות את עסקאות "הרגע האחרון" של אל-על:

* טוספונטני (http://app.elal.co.il/spontany): אתר של אל-על בו מציעה החברה את מלאי המקומות שלה לטווח של 72 השעות הקרובות. באתר מוצעים מושבים על טיסות במחלקת התיירים ובמחלקת העסקים, ומועדי היציאה והחזרה של הכרטיסים במסגרת זו ידועים מראש.

לדברי ראש אגף השיווק של אל-על, עמית לבני, מחירי הטיסות המוצעות באתר נמוכים ב-20%-30% ממחיר היעדים האלה בטיסות מקבילות. ההצעות באתר מתעדכנות אחת ליממה, בשעות הבוקר.

דוגמאות לטיסות: השבוע (ד') ניתן היה למצוא באתר טיסות למילאנו בין התאריכים 20-26 בנובמבר תמורת 329 דולר, וטיסות למומבאי בין התאריכים 18-28 בנובמבר תמורת 729 דולר.

* ציפורי לילה בדקה ה-90 (http://daka90.ynet.co.il): זירת המכירות היומית של אתר הדקה ה-90, שבה מדי ערב בין השעות 18:00 ל-4:00 לפנות בוקר נמכרים צמדי טיסות של אל-על ליציאה ביום למחרת בהנחות של עד 50%.

דוגמאות לטיסות: השבוע נמכרו בזירה כרטיסי טיסה לאמסטרדם ב-329 דולר (במקום 520), לאתונה ב-199 דולר (במקום 400), ולברצלונה ב-299 דולר (במקום 560).

* גוליבר (www.gulliver.co.il): האתר מציע מדי מוצ"ש בין השעות 20:00-24:00 מכירת happy hour, שבמסגרתה מוצעים כרטיסי טיסה ונופשונים בהוזלות של עשרות אחוזים.

דוגמאות לטיסות: במוצ"ש האחרון נמכרו כרטיסי טיסה סדירה לאמסטרדם בחברת KLM ב-333 דולר במקום 399 דולר, וחבילת נופש לברלין הכוללת טיסה ו-3 לילות במלון ארנה באלכסנדרפלאץ ב-383 אירו במקום 452 אירו.