למרות רכישת 3Com - לוולטייר יש הסכם חדש עם HP

על-פי ההסכם, חברת HP תשלב את מוצרי התקשורת של וולטייר בחבילת המחשוב שהיא מציעה עם שותפים

השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבור ספקית ציוד התקשורת הישראלית וולטייר. הביקושים נחלשו, המניה נסחרה סביב היקף המזומן שבקופה וגם הרווחיות שצצה לרגע לפני שנה נעלמה. אולם הדבר שאיתגר יותר מכל את החברה, שנסחרת כעת לפי שווי של 95 מיליון דולר, היו דווקא היחסים עם השותפים הגדולים - ענקיות המחשוב HP, IBM ואורקל - שדרכן מבצעת החברה את רוב המכירות.

באחרונה הודיעה וולטייר, מפתחת ציוד לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב עבור ארגונים וספקית שירותים המבוססים על טכנולוגיות האינפיניבנד והאת'רנט, על הסכם משמעותי עם HP. על-פי ההסכם, חברת HP תשלב את מוצרי התקשורת של וולטייר בחבילת המחשוב שהיא מציעה עם שותפים. תזמון ההודעה מעניין - מספר ימים לאחר ש-HP הודיעה על כוונתה לרכוש את 3Com, מה שמעיד כי מוצרי התקשורת הארגונית של 3Com אינם מספקים את HP, בכל הנוגע למרכזי נתונים עתירי כוח מחשוב.

ההכרזה המשותפת עם HP מצטרפת לשת"פ דומה עם IBM שמבצעת וולטייר.

היתרון של וולטייר על פני חלק גדול משחקניות ציוד התקשורת הקיימות היא היכולות בתחום פיתוח התוכנה. "תוכנה תהיה שם המשחק", אומר אסף סומך, סמנכ"ל השיווק של וולטייר. "התוכנה תהיה זו שצריכה לעשות סדר בכל הברזלים הקיימים במערכת המחשוב הארגונית של היום".

HP לא הייתה הספק היחיד שהעמיד את הנחיצות במוצרי וולטייר בסימן שאלה. אורקל, שהייתה השותפה הגדולה הראשונה שהכריזה על שיווק מוצרי וולטייר כחלק מחבילת החומרה שהיא מציעה תחת המותג Exadata, רכשה את סאן באפריל וקיבלה גם טכנולוגיית אינפיניבנד שאמורה להחליף את וולטייר בגרסה המתקדמת שתשווק אורקל.

בוולטייר טוענים כי חלק גדול מההישג של החברה בעקבות השת"פ עם אורקל היה דווקא העלאת המודעות של הלקוחות למוצרי וולטייר ולטכנולוגיית האינפיניבנבד.

בשיחת הוועידה האחרונה ציין המנכ"ל רוני קנת כי וולטייר צברה 40 לקוחות חדשים שהגיעו דרך אורקל וכי היא מצפה "שהמוצרים של אורקל ימשיכו לספק מנוע צמיחה ברבעונים הקרובים".