ליהמן ברדרס אירופה מציע הסדר שישיב לקרנות גידור 11 מיליארד דולר

חברת הייעוץ PwC שמנהלת את פירוק ליהמן אירופה, שפועל מלונדון, הציעה הסדר שיחזיר לחברות קרנות הגידור את נכסיהן שמוחזקים במשמורת בליהמן אירופה, LBIE, בתנאי ש-90% מהלקוחות הללו יאשרו אותו

ליהמן ברדרס אינטרשיונל, השלוחה האירופית של בנק ההשקעות שהתחסל בשיא המשבר הפיננסי, שמחזיקה ביותר מ-35 מיליארד דולר של נכסי קרנות גידור שהוקפאו מספטמבר 2008, עשויה להחזיר לקרנות הללו כ-11 מיליארד דולר במארס הקרוב, אם מספיק קרנות יאשרו את ההסדר המוצע.

חברת הייעוץ PwC, שמנהלת את פירוק ליהמן אירופה, שפועל מלונדון, הציעה אתמול (ב') הסדר שיחזיר לחברות קרנות הגידור את נכסיהן שמוחזקים במשמורת בליהמן אירופה, LBIE, בתנאי ש-90% מהלקוחות הללו יאשרו אותו.

"ניהלנו מו"מ על ההסדר במשך חצי שנה, שיאפשר לנו להחזיר עוד כ-11 מיליארד דולר של נכסי קרנות לבעליהן החוקיים", מסר סטיבן פירסון, המפרק המשותף של PwC ו-LBIE בהודעה שפרסם.

מאות קרנות גידור שהיו לקוחות של ליהמן ברדרס נותרו ללא הכסף שלהן בספטמבר 2008, כאשר ליהמן מניו יורק פשט רגל. הנכסים הללו, בסך יותר מ-35 מיליארד דולר, שהיו מופקדים בשלוחת הבנק בלונדון, הוקפאו לצורך כינוס נכסי השלוחה.

ההסדר, שפרטיו נשלחו למנהלי קרנות הגידור היום (ג'), מחזיר כספים לקרנות תוך סגירת פוזיציות שלהן ללא צורך בביטחונות נוספים. ועדת הנושים של ליהמן הביעה תמיכה פה אחד בהסדר. הלקוחות צריכים להצביע עליו עד 29 בדצמבר. תאריך היעד להגשת בקשות ההחזר אמור להיות בסוף פברואר, והכספים יוחזרו לפני סוף מארס.

ההסדר החדש בא בעקבות ניסיון קודם של PwC להחזיר בתהליך מואץ את כספי הקרנות ללקוחות, ניסיון שסוכל על-ידי בית המשפט הבריטי. PwC מסרה שההסדר הנוכחי נוגע גם לנכסים שמוחזקים על-ידי ליהמן ברדרס האמריקני.

PwC הזהירה שללא הסדר באישור בתי המשפט או הלקוחות, יידרשו שנים רבות, ואולי אפילו עשור, לפני שניתן יהיה לטפל בתביעות של מאות הקרנות ולהחזיר להן את כספן.

עד כה הוחזרו כבר 13.3 מיליארד דולר מהנכסים, ו-11.4 מיליארד דולר בניירות ערך ומזומנים שרוכזו על-ידי המפרק מצדדים שלישיים שונים זמינים כעת להחזרה לקרנות. LBIE מנסה להחזיר לעצמה עוד 7.2 מיליארד דולר במזומנים ונכסים שהוחזקו על ידי חברות בנות של ליהמן בארה"ב ובאסיה.