ערוץ הולמרק יסיים את שידוריו בישראל ב-28 בדצמבר

יוניברסל מבקשת לסיים את שידורי הערוץ עקב השינויים הצפויים במבנה הרגולטורי של שוק התקשורת הישראלי

ערוץ הולמרק מסיים את שידוריו בישראל. ל"גלובס" נודע כי לאחר למעלה מעשור הודיעה חברת Universal Networks International לחברות הכבלים והלוויין כי היא מבקשת להפסיק את שידורי ערוץ הסדרות והסרטים בישראל.

אם הבקשה תעבור את האישורים המתאימים במועצת הכבלים והלוויין, הערוץ יירד מהמסך ב-28 בדצמבר.

על-פי ההערכה, יוניברסל, שנמצאת בבעלות ענקית המדיה NBC, לא מושכת את ידיה מישראל. כבר לפני חודשים החלו נציגי החברה בבדיקה בישראל להרחבת מותגיה. בין היתר נבחנת האפשרות להעלאת "ערוץ יוניברסל", הפועל במדינות רבות סביב העולם ומציג סדרות וסרטים חדשים מבית החברה. בבעלות החברה גם ערוץ מדע בדיוני, SCI FI, הפועל במדינות רבות.

השינויים הצפויים במבנה הרגולטורי בישראל יוצרים עניין רב בשוק המדיה הבינלאומי. גופי תקשורת מרכזיים בוחנים את הרחבת הכניסה לישראל, לאור השילוב המתוכנן של פרסומות בכבלים ובלוויין ולאור המעבר לשיטת הרישיונות. תנועה זו נרשמת בין היתר ב-BBC הבריטית, שמעוניינת להעלות עוד 4 ערוצים בישראל, ובערוץ דיסני שהגיע באחרונה לישראל.

ערוץ הולמרק שידר בעיקר סרטי טלוויזיה וסדרות בשידור חוזר, ובהן "בנות גילמור", "חוק וסדר" ו-"ER". הוא נחשב לערוץ זניח בטבלת הצפייה הישראלית, שהחוויר לנוכח מצאי הסרטים והסדרות בערוצי הבסיס והברודקאסט. על כן גם לא זכה לצפייה גבוהה.

מיוניברסל נמסר כי "בעקבות שינויים מאתגרים בשוק הישראלי, חברת Universal Networks International החליטה להפסיק את פעילותו של ערוץ הולמרק בישראל. אנו מלאי תודה והערכה לצופינו הנאמנים שתמכו וצפו בערוץ יותר מ-10 שנים, ואנו מלאי תקווה שנוכל לספק ערוץ דומה להולמרק בעתיד הקרוב. Universal Networks International פועלת מדי יום לפיתוח ערוצים מרתקים נוספים. רק בשנה וחצי האחרונות השיקה החברה ערוץ אוניברסלי ביוון, ברוסיה, באוסטרליה ובטריטוריות אחרות".

מהמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין נמסר כי "המועצה קיבלה את הודעת HOT ו-yes על הפסקת שידורו של ערוץ הולמרק בישראל. המועצה קבעה בעבר כי הסרת ערוץ מהשירות האנלוגי מחייבת הצעת ערוץ חלופי. המועצה מטפלת בנושא מול חברת HOT, במטרה למצוא ערוץ חלופי ראוי".