טלפוניקה בתלונה בברזיל נגד ויוונדי בעקבות עסקת GVT

טוענת לפגיעה בזכויות בעלי המיעוט ב-GVT ■ שאול שני ביצע בתחילת נובמבר השנה אקזיט חלומי כשמכר 30% ממניות GVT לויוונדי לפי שווי של 18 מיליארד שקל

פחות מחודשיים לאחר הודעת האקזיט החלומי של שאול שני, במסגרתו חברת ויוונדי הצרפתית רכשה 37.9% ממניות קבוצת התקשורת הברזילאית GVT (סימול: GVTT3.SA בבורסה בסאו-פאולו) שבשליטתו, מודיעות הרשויות בברזיל כי תחקורנה את העסקה בשל החשש מפגיעה בבעלי מניות המיעוט ב-GVT. שני מכר 30% ממניות GVT לויוונדי לפי שווי של 18 מיליארד שקל.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגישה נגד ויוונדי חברת טלפוניקה הספרדית שהתמודדה אף היא על רכישת GVT והפסידה. יודגש, כי החקירה נמצאת בשלביה הראשוניים.

לפני כשנה, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" לשנת 2008, נתן שני הופעה נדירה ושטח בפני המאזינים כיצד הפך את GVT לאחת מחברות התקשורת המוצלחות בברזיל.

"טיפשות ועקשנות ישראלית הובילה אותנו שלא לקחת שותף ברזילאי מקומי", סיפר על ימיה הראשונים של GVT. שני נאם במסגרת פאנל שכותרתו היתה "פוטנציאל ההשקעות בברזיל", וסיפר עד כמה יחסית קל לעשות עסקים בברזיל ("זו מדינה יותר מסודרת ומאורגנת ממה שחושבים"), וכיצד הרגולטור בברזיל (תוך שהוא רומז למדיניות הרגולטור בישראל) סלל את הדרך של GVT להצלחה כשהוא מסייע לחברה להקים תשתיות ברחבי המדינה.