שוק הטלפונים החכמים עולה? קריימר בוחר את 21 המניות עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בענף

קריימר: "הצמיחה בשוק הטלפונים החכמים היא טרנד המזכיר את האימוץ ההמוני של המחשב האישי" ■ חברות בתעשייה זו יגרפו רווחים גבוהים בשנים הבאות ■ מבין החברות במדד: אפל, גוגל, פאלם, סיסקו מערכות, ריסרץ' אין מושן, קוואלקום ויצרניות מוליכים למחצה ושבבים

"הצמיחה בשוק הטלפונים החכמים היא טרנד המזכיר את האימוץ ההמוני של המחשב האישי", מעריך הפרשן הכלכלי של CNBC, ג'ים קריימר. לדבריו, הטלפונים החכמים המשלבים אפליקציות המיועדות לטפל בכמעט כל דבר, מקבצי קול, וידאו עד לנתונים, יהיו בקרוב בכל מקום, בדומה למחשב האישי שהיום אנו לוקחים אותו כמשהו שמובן מאליו.

המשמעות של דברים אלה היא שחברות קשורות, העוסקות בפיתוח טלפונים חכמים, ובעלי המניות שלהם יגרפו רווחים גבוהים בשנים הבאות.

כדי להרוויח ממגמה עולה זו, קריימר יצר מדד לשוק הטלפונים החכמים, אשר כולל את קבוצת 21 המניות הטובות ביותר בלב תעשייה זו. המדד מתחיל ב-100 נקודות ומשתנה באופן ישיר בהתאם לשינויים מחירי המניות של החברות במדד.

קריימר אינו ממליץ לקנות את כל מניות המדד בכל עת. מטרת המדד היא לאמוד את התחזית שלו כי ענף הטלפונים החכמים ייהנה מצמיחה גבוה והוא הלהיט החדש בשוק.

יצוין כי קרן הנאמנות למטרות צדקה של קריימר מחזיקה במניות אפל, סיסקו ו- Qualcomm.

המדד כולל את המניות של החברות הבאות:

גוגל
"הפופולריות של מנוע החיפוש באינטרנט תעזור לה בכניסתה לשוק הטלפונים החכמים", אמר קריימר. הוא גם אוהב את חשיפתה לתעשיית הפרסום המקוון. נזכיר כי קריימר העלה בחודש שעבר את מחיר היעד של גוגל ל- 750 דולר למניה.

אפל מחשבים
יצרנית האייפון המהפכני ששינה את מפת המכשירים הסלולאריים בעולם. מחיר היעד של קריימר לאפל עומד על 300 דולר.

ריסרץ' אין מושן
חברת ריסרץ' אין מושן עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק טלפונים סלולריים, פתרונות ושירותים אלחוטיםם לשוק התקשורת האלחוטי והסלולארי. לפני המכורים לאייפון, היו ה-CrackBerrys, כינוי חיבה לאלו המכורים לבדוק הטלפונים החכמים שלהם מסוג RIM-BlackBerry. לכן, קריימר חושב כי Research in Motionהיא שחקן מרכזי בתעשייה זו ולכן ראוי להיכלל במדד זה.

פאלם
פאלם עוסקת בפיתוח, שיווק ומכירה של מחשבים ניידים ופתרונות תקשורת בכל העולם. החברה משווקת קו מחשבי כף יד, מכשירים ויומנים סלולאריים, ומספקת בנוסף תכונות, שירותים ואביזרים. פאלם הוכנסה לרשימה זו הודות השקתה האחרונה ל- Pre, הטלפון החכם שלה. בנוסף, קריימר צופה כי החברה עשויה להיות רכישה כדאית עבור יצרנית הטלפונים "המטומטמים", נוקיה.

סיסקו מערכות
סיסקו הינה ענקית ייצור ושיווק ציוד רשתות ותקשורת, המספקת גם שירותים נלווים. "אנו מצפים כי השוק לנתונים ניידים יוכפל עד שנת 2013", אמר האסטרטג הראשי של סיסקו , נד הופר, בחודש אוקטובר. קריימר, הנחשב למעריץ גדול של סיסקו, ציין כי הוא מסכים מאוד לתחזית זו וצופה כי היא תתממש.

קואלקום
קוואלקום עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים וטכנולוגיות לתקשורת סלולארית דיגיטאלית, המבוססת על טכנולוגיית ה-CDMA שפיתחה. קרמר אמר שהוא צופה דברים גדולים מן קואלקום בשנת 2010, אשר מפתחת מוצרים אלחוטיים דיגיטליים ומוכרת רישיונות להשתמש בהם ליצרניות הציוד.

אחזקות ARM (סימול: ARMH)
ARM עוסקת בתכנון ערכות מיחשוב מיקרו-מעבדיים, תכנוה וטכנולוגיה. ARM פתחת גם שבבים וטכנולוגיות לטלפונים החכמים. היום כחמשה שבבים בכל טלפון חכם מבוססים על תכנון של ARM, מספר זה הולך וגדל ככל שענף זה ממשיך לצמוח.

המדד של קריימר כולל גם את המניות של חברת איי.די.סי טלקום אשר מספקת פתרונות רשת משולבים לתשתיות תקשורת בפס רחב; חברת סיינה העוסקת בייצור ושיווק ציוד תקשורת; חברת טקלק העוסקת בתכנון, ייצור, שיווק ויישומי שירות לרשתות טלקומוניקציה (סימול TKLC); חברת טלאבס וחברת קומסקופ (סימול: CTV) העוסקות גם באותו תחום של ציוד תקשות.

מבין החברות הטכנולוגיות מתעשיית ייצור המוליכים למחצה והשבבים, המדד כולל את חברת ברודקום , חברת RF מיקרו דיבייסז , חברת Skyworks Solutions (סימול: SWKS), חברת ON סמיקונדקטור (סימול: ONNN), חברת ספיירס סמינקונדקטור (סימול: CY), חברת טסרה טכנולוג'יז (סימול: TSRA), חברת סנדיסק קורפ. , חברת נט-לוג'יק מיקרוסיסטמס (סימול: NETL) וחברת אקסילינקס .