תוכנית הלילה: קונאן אובראיין מסרב לפנות את המקום לג'יי לנו

אובראיין התבקש ע"י רשת NBC להזיז את תוכניתו לחצות, כדי לפנות מקום להחזרתו של לנו לרצועת הלייט-נייט

המאבק בין קונאן אובראיין לבין ג'יי לנו לגבי עתיד "תוכנית הלילה" עלה מדרגה לאחר שאובראיין החליט לפתוח את הפה על בכירי רשת NBC וטען כי הוא אינו מוכן להזיז את תוכניתו לחצות, וזאת בכדי לפנות מקום ללנו. לדבריו, ההתנגדות שלו נובעת מחוסר רצון "לפגוע ב'תוכנית הלילה', שעליה גדל כילד".

הרעיון להחזיר את לנו לשעה 23:30 נובע מחוסר ההצלחה של התוכנית שלו בשעה 22:00 ומהכוונה לשנות את הפרוגרמינג של הלייט-נייט של הרשת.

החילוף צפוי להתבצע ב-12 בפברואר, אך אובראיין מנסה כעת להכשיל את המהלך ולמנוע את החילופים. אובראיין אמר כי הזזת "תוכנית הלילה" לשעת חצות תפגע קשות במותג התוכנית, וכי הוא מאוכזב שניתנה לו רק שנה להוכיח את עצמו בתפקיד המנחה.

מקורות בתעשיה מסרו כי אם התוכנית של אובראיין תבוטל, הוא צפוי לקבל פיצוי בסך 30 מיליון דולר מרשת NBC, אך שהוא לא צפוי לקבל את מלוא הפיצויים אם התוכנית תוזז לשעת שידור אחרת.

אובראיין הוסיף כי אין לו הצעות מרשתות אחרות, אך בתעשייה טוענים כי רשת פוקס, שאינה מחזיקה בתוכנית לילה, עשויה להביע בו עניין ולנסות להרים תוכנית מקבילה.

אין תמיכה מהפריים-טיים

בהצהרה שכוונה לבכירי NBC אמר אובראיין: "טעיתי לחשוב שתינתן לי, בדומה לקודמי, ההזדמנות לקבל תמיכה מהרייטינג של תוכניות הפריים-טיים. כמעט בלתי אפשרי למשוך קהל בשעה 23:30 מבלי לקבל תמיכה מוקדמת יותר. לצערי, אחרי 7 חודשים בלבד החליטה NBC לטפל בבעיות שלה בפריים-טיים בעזרת שינוי ברצועת הלייט-נייט הוותיקה והיציבה".

אובראיין החל את המהלך המתוקשר במהלך המונולוג שנשא בתחילת תוכניתו, שבו אמר: "ברוכים הבאים ל-NBC, שהסיסמה החדשה שלנו היא 'כבר לא הורסים רק את הפריים-טיים'".

יש לציין כי הלחץ לביצוע שינויים ברצועת הלייט-נייט נובע גם מתחנות המשדרות בסינדיקציה, אשר טענו כי הרייטינג של לנו בשעה 22:00 אינו מספק וכי יש לבצע שינויים בשיבוץ התוכניות.