אמון המנכ"לים חוזר לעלות עם היציאה מהמיתון; ניכרת התאוששות מהירה יחסית בשווקים המתעוררים

כך עולה מסקר המנכ"לים הגלובלי ה-13 של פירמת רואי החשבון, המס והייעוץ PwC שהוצג בפורום הכלכלי בדאבוס

לאחר תחזיות עגומות בשנה שעברה, המנכ"לים חוזרים להפגין בטחון בכל הנוגע לצמיחה עתידית. כך עולה מסקר המנכ"לים העולמי השנתי ה-13 של רשת רואי החשבון, המס והייעוץ הבינלאומית PricewaterhouseCoopers, בה חברה קסלמן וקסלמן Israel PwC. הסקר נערך בקרב 1,192 ראשי חברות מ-52 מדינות שונות. ממצאיו פורסמו אמש במסגרת הכינוס השנתי של "הפורום הכלכלי העולמי" המתקיים בדאבוס, שווייץ.

העלייה ברמת הביטחון באה לידי ביטוי, בין היתר, בכוונה של חברות להגביר את גיוס העובדים, כש- 40% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר, צופים להגדיל את מצבת העובדים השנה. מנגד, 25% מהמנכ"לים מתכננים קיצוץ משרות בשנה הקרובה, ירידה לעומת כמחצית משיעור המשתתפים שתכננו פיטוריי עובדים בשנה האחרונה. כמחצית מהמנכ"לים באזור אסיה-פסיפיק ובקנדה מבקשים לגייס עובדים ב-2010, כשבברזיל נתון זה מגיע לכ- 60%. בבריטניה, כחמישית מהמנכ"לים צופים כי מצבת העובדים תגדל ביותר מ- 8% בשנת 2010.

הסקר מצא כי 81% מהמנכ"לים ברחבי העולם בטוחים בסיכויי החברות, שבראשן הם עומדים, להשיג תוצאות חיוביות ב- 2010, בעוד ש- 18% אמרו כי נותרו פסימיים. זאת, בהשוואה ל-64% שאמרו לפני שנה כי הם בטוחים בהשגת תוצאות חיוביות ו- 35% שהיו פסימיים. 31% מהמנכ"לים אמרו שהם "בטוחים מאד" בנוגע לסיכויי ההצלחה שלהם, עלייה של 10% בהשוואה לשנה שעברה, שהייתה נקודת השפל באמון המנכ"לים מאז ש-PwC החלה לערוך את הסקר.

הקליקו למעבר לאתר הסקר