חברת ח.י. סיפקה מכשירי Wii פרוצים מבלי ליידע את הלקוחות

לקוח שרכש דרך חברת ח.י. מסך של LG וקיבל קונסולת Wii של נינטנדו ב-200 שקל, גילה כי המכשיר פרוץ ולכן חסום לשימוש ■ החברה: "לא ידענו"

חברת ח.י. סיפקה מכשירי נינטנדו פרוצים מבלי ליידע את הלקוחות - כך עולה מתלונת לקוח שפרסם פוסט בפורום האתר home theater. הלקוח מספר כי רכש דרכה באוגוסט האחרון מסך של LG במסגרת מבצע שבמסגרתו יכלו הקונים לרכוש גם ערכת נינטנדו Wii במחיר של 199 שקל. בחודש דצמבר, לאחר שהשתמש במכשיר פעמים ספורות, חיבר את המכשיר לרשת הביתית ונשאל אם הוא מעוניין לשדרג לגירסה מתקדמת יותר. לא עברו מספר שניות, והמכשיר נחסם לשימוש לחלוטין על-ידי נינטנדו העולמית, כאשר על המסך הופיעה כתובית המודיעה כי המכשיר אינו חוקי.

לדברי הלקוח, לאחר המתנות ארוכות לשירות הלקוחות הפנו אותו לחברת "א.ר. קשרי מחשב", בטענה כי חברת ח.י לא מספקת אחריות למכשירי הנינטדו. שם נאמר לו כי "המכשיר שרכש מחברת ח.י. הוא מכשיר פרוץ, ואסור היה לעדכן לו גירסה". עוד נאמר לו כי חברת ח.י, שסיפקה את המכשיר, היתה אמורה ליידע אותו כי המכשיר פרוץ וכי אסור לעדכן אותו.

הלקוח פנה שוב למוקד ח.י. והובטח לו כי מנהל יחזור אליו תוך שני ימי עבודה.

לאחר שעבר יותר מחודש, השיבה ח.י בזו הלשון: "חברת ח.י לא לוקחת אחריות על קונסולות הנינטנדו שסופקו על-ידה". בהמשך, לאחר שדרישתו לדבר עם מנהל לא נענתה, קיבל הודעת SMS מחברת ח.י, וזו לשונה: "נא לא לבצע עדכון גירסה למכשיר ה-Wii, הפעולה תגרום להשבתת המכשיר".

החברות מחליפות האשמות

מחברת ח.י. נמסר בתגובה: "קבוצת ח.י. יצאה במבצע פלזמה "50+Wii, מתוך כוונה מלאה לספק ללקוחותיה חוויה נעימה וחיובית במחיר אטרקטיבי ביותר. לצורך כך נרכשו מכשירי Wii משניים מתוך 4 הספקים הקיימים בארץ שמוכרים קונסולות Wii. אחד מהם הוא א.ר. קשרי מחשב. חשוב לציין כי לנינטנדו Wii אין יבואן רשמי בישראל.

"קבוצת ח.י. הינה היבואנית הרשמית של LG בישראל, ועל כן עוסקת במתן אחריות למכשירי LG ולא למכשירי Wii. על כן נאמר הן בתקנון המבצע והן ללקוחות שפנו אלינו כי האחריות הניתנת למכשירי ה-Wii היא על-ידי הספק מהם נקנו, במקרה זה א.ר. קשרי מחשב.

"קבוצת ח.י. רכשה את המכשירים בתום-לב, וכמובן לא היתה מודעת לעובדה כי המכשירים מוסבים ואין לבצע עליהם עדכון גירסה.

"הודעת SMS האומרת כי אין לבצע עדכון גירסה נשלחה ללקוחות מיד כשנודע לח.י. כי יכולה להיווצר בעיה עם המכשירים, במקביל החל מתנהל דין ודברים בינינו לבין א.ר. קשרי מחשב בנושא. אנו מצטערים לקרוא האשמות מצד הלקוח, אשר אין להן כל שחר, ומופתעים שהוא מגלה הבנה דווקא כלפי ספקית ה-Wii, אשר מתנערת מאחריות ופוגעת בשמה הטוב של ח.י.

"עם זאת, רמת שירות גבוהה ושביעות-רצונם של לקוחותינו הינה בראש סדר עדיפויות החברה. יצרנו קשר עם הלקוח על מנת למצוא פיתרון לבעיה לשביעות-רצונו המלאה. ניתנו לו מספר אופציות, ביניהן זיכוי בגובה עלות המכשיר במסגרת המבצע (199 שקל), או תיקון המכשיר ללא עלות.

"ח.י. מצטערת על עוגמת-הנפש שנגרמה ללקוחות עקב הטעיה של ספק הנינטנדו, ומציעה לכל הלקוחות שנפגעו בצורה דומה, עקב עדכון גירסה, את אותם הדברים שהוצעו ללקוח המדובר".

רמי חייק, הבעלים של חברת א.ר. קשרי מחשב, ספקית קונסולות ה-Wii, טוען כי הטענות צריכות להיות מופנות אך ורק לחברות ח.י: "המכשירים נרכשו מאיתנו על-ידי חברת ח.י., שיודעה במפורש לגבי עובדת היותם פרוצים. מדובר במכשירים מקוריים, אלא שמרבית הישראלים מבקשים לקבל אותם פרוצים על מנת שיוכלו להשתמש גם במשחקים מועתקים. חברת נינטנדו לא מאפשרת לעדכן גירסה למכשירים אלה. חברת ח.י. אמורה היתה לעדכן את הלקוחות, ולא היתה לנו שליטה האם הלקוחות אכן יודעו".