XTR הישראלית חתמה על שיתוף-פעולה עם טקסס אינסטרומנטס

הטכנולוגיה של החברה תשתלב בפלטפורמת המעבדים OMAP של טקסס אינסטרומנטס ותאפשר למפתחים להתאים את כל האפליקציות שלהם למוצר החדש מבוסס התנועה

טכנולוגיות להפעלת קונסולות וידיאו באמצעות תנועה הן כבר לא דבר חדש בעולם האלקטרוניקה הבידורית. נינטנדו כבר רושמת רווחים נאים בשנים האחרונות מקונסולת ה-Wii המוצלחת שלה בעלת השלטים עם חיישני התנועה. גם מיקרוסופט מתכוונת להצטרף לחגיגה עם פרויקט Natal ויציע שליטה ללא שלטים בקונסולת XBOX 360. אבל הפעלה של טלפון סלולרי באמצעות תנועה היא בהחלט בשורה מעניינת לשוק, ובמיוחד אם היא מגיעה מישראל.

חברת XTR הישראלית הציגה אתמול (ב') בכנס הסלולר העולמי בברצלונה פיתוח מיוחד ביחד עם חברת טקסס אינסטרומנטס (TI). הטכנולוגיה של החברה תשתלב בפלטפורמת המעבדים OMAP של TI ותאפשר למפתחים להתאים את כל האפליקציות שלהם למוצר החדש מבוסס התנועה.

תנועה באמצעות המצלמה הקדמית

הרעיון של XTR הוא לקחת את מצלמת הווידיאו הקדמית שנמצאת ברוב הסלולריים הקיימים היום בשוק ולהשתמש בה לצורך ניווט בממשקי מדיה או הפעלה של משחקים. בתיאוריה מדובר בשיטת הפעלה נוחה בהרבה מזו של שימוש במקלדת הקטנה של הטלפון, אולם את זה נוכל לדעת רק כשייצאו מוצרים מסחריים לשוק ולא לפי ההדגמות הקצרות בכנס הסלולר.

"אנחנו יצרנו אפליקציה למפתחים, שתאפשר לעשות שימוש במוצר שלהם עם המצלמה במקום עם מסך המגע", מסביר מנכ"ל XTR, דור גבעון, ל"גלובס". "השימוש היום של המוצר לא יהיה דומה למה שנראה בדור הבא שלו. למשל, ניתן יהיה לבצע פעולות עם נפח, מרחק ואפילו שימוש בשתי הידיים או כל הגוף בסלולרי".

המוצר אמור להיות מושק בתחילת 2011, אולם TI עדיין לא חושפת אילו יצרני טלפונים מעוניינים להשתמש בו. צריך לזכור ש-TI נמצאת במגוון גדול של סלולריים בשוק, כמו האייפון, כך שיש סיכוי שנראה אותו אצל אחת מהיצרניות הגדולות בענף.

"TI החליטה להתחייב כרגע לתחום בו האדם מתממשק עם המכונה בצורה קלה יותר", אומר אבנר גורן, מנהל האסטרטגיה של OMAP ב-TI ל"גלובס". "אנחנו נעשה את זה בעזרת תנועות הידיים או גוף שמשפיע על המכונה. חיפשנו מספר חברות לעבוד איתן ו-XTR נבחרה לצורך שיתוף פעולה מאוד אגרסיבי איתנו".

הכותב הוא אורח חברת סמסונג בכנס הסלולר