"וול סטריט ג'ורנל": גוגל בוחנת השקת מנוע חיפוש טלוויזיוני

גוגל ודיש, ספקית הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלות לשתף פעולה ולהשיק מנוע חיפוש לתכנים טלוויזיוניים שיופעל באמצעות מכשיר דמוי ממיר

גוגל ודיש (‏Dish‏), ספקית הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלות לשתף פעולה ולהשיק מנוע חיפוש לתכנים טלוויזיוניים שיופעל באמצעות מכשיר דמוי ממיר שיחובר לטלוויזיה - כך דיווח אתמול (ב') "וול סטריט ג'ורנל".

על-פי מקורות המקורבים לשתי החברות, בשירות החיפוש החדש ייעשה שימוש באלמנטים ממערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים סלולריים, אנדרואיד, והוא יאפשר לצופים לאתר שידורים בדיש וכן באתר YouTube הנמצא בבעלות גוגל.

באמצעות השירות יוכלו הצופים לבצע התאמה אישית של התכנים הטלוויזיוניים. יותר ויותר מכשירי טלווויזיה בעלי חיבור לאינטרנט או מכשירים המוצמדים למסכי טלוויזיה כבר נמכרים בארה"ב, כאשר החידוש האחרון בתחום הוא מאגר תכנים מקוון הנגיש לצופי הטלוויזיה המשתמשים במכשיר של Tivo המיועד לכך.

רק לפני שבוע, Tivo השיקה מכשירי הקלטה טלוויזיונים המשלבים תכנים מהאינטרנט ומהטלוויזיה.

הבדיקה של גוגל נערכת בקרב מספר מצומצם של עובדי החברה, שמחפשים ערוצים ותכנים באמצעות מקלדת המחשב במקום בשלט. נציגי שתי החברות לא מסרו תגובה.

על-פי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", גוגל מעוניינת להשיג דריסת-רגל בשוק הטלוויזיה על מנת להגדיל את קהל היעד של מודעות הפרסומת המפולחות שהיא משווקת. אם המיזם יצא לפועל, גוגל תוכל להציג מודעות פרסומת גם למאות אלפי משקי-בית בארצות-הברית, בהתבסס על המידע שייאסף אודותם באמצעות מנוע החיפוש.