עו"ד טלי ירון-אלדר תועמד לדין בשל הפרת חובת הצינון

זאת בכפוף לשימוע ■ לפי החשד, ירון-אלדר קידמה את ענייני לקוחותיו של רו"ח אביגדור יצחקי בפני אהרון אליהו, ששימש כסגנה בעת כשכיהנה כנציבת מס הכנסה - זאת לפני תום שנה מיום שפסקו יחסי הכפיפות ביניהם

נציבת אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין לשעבר, עו"ד טלי ירון-אלדר, תועמד לדין בכפוף לשימוע, בשל הפרת חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה) - כך החליטה היום (ד') פרקליטות המדינה. השימוע ייערך בפני המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר.

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום לסניגוריה של ירון-אלדר, עו"ד דוד ליבאי ודפנה ליבאי, כי היא שוקלת להגיש כתב אישום כנגדה, בכפוף לשימוע, על עבירה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה).

על-פי חומר הראיות, ירון-אלדר ייצגה וקידמה את ענייני לקוחותיו של רו"ח אביגדור יצחקי וכן את עניינו של יצחקי בטיפולו בלקוחותיו, כל זאת בפני אהרון אליהו, שכיהן כסגנה של ירון-אלדר במשך כל תקופת כהונתה כנציבת מס הכנסה.

פעולותיה של ירון-אלדר בוצעו לפני תום שנה מיום שפסקו יחסי הכפיפות ביניהם, על אף שהדבר אסור על-פי חוק. לטענת הפרקליטות, ירון-אלדר הפרה את חובת הצינון הקבועה בסעיף 3 לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה).

עורכי דינה של ירון-אלדר, דוד ליבאי ודפנה ליבאי, מסרו בתגובה להודעת הפרקליטות כי "ירון-אלדר נתנה ייעוץ לרו"ח אביגדור יצחקי. היא לא ייצגה נישומים בפני מי שהיה כפוף לה בעבר, לא הפרה את כללי הצינון, ואין מקום להעמידה לדין".