סוני הכריזה על שלט התנועה החדש לפלייסטיישן

אחרי תקופה ארוכה של שקט, החברה בעיקר סוגרת פינה בתחרות מול נינטנדו

אחרי תקופה ארוכה של שקט, ובניסיון לצמצם את הפער מול המתחרות, הכריזה סוני באופן רשמי בשבוע שעבר על שלט התנועה שלה, שזכה לכינוי פלייסטיישן Move.

השלט החדש מציע למשתמשי הקונסולה של החברה ליהנות מבקר תנועה, המאפשר הפעלת משחקים באמצעות תנועות ידיים, בדומה לשיטת הפעלת המשחקים בקונסולת Wii של נינטנדו. ה-Move עצמו מורכב משני בקרים, בדומה לשלטים של נינטנדו, וכולל גם מצלמה שמזהה את תנועות הגוף.

הדור הבא של משחקי התנועה?

השחקנים מחזיקים את שני השלטים בידיים, ויכולים לדמות אגרוף, לחימה עם חרבות, וגם משחקי ספורט כמו גולף. פרט לכך, על הבקרים מופיעים כל הכפתורים של השלט הרגיל של פלייסטיישן 3, שמאפשרים לשחק גם במשחקים רגילים.

ראש מחלקת השיווק בסוני, פיטר דייל, אמר בראיון ל-BBC כי "אנחנו רוצים לחשוב על הבקר הזה כדור הבא במשחקי תנועה". בנוגע לדמיון בין המוצר החדש לבין השלט של Wii אמר דייל כי "המוצר המתחרה עשה עבודה טובה בכך שהציג את טכנולוגיית התנועה להמונים, אך ל-Move יש פוטנציאל לקחת את תחום המשחקים מעבר למקום שבו הוא נמצא היום".

ה-Move יושק בסתיו הקרוב, והוא צפוי להגיע עם ארסנל משחקים מכובד. כ-40 חברות משחקים החלו לפתח כותרים בשבילו, וסוני עצמה מתכננת להוציא לו 20 משחקים מתוצרתה עד סוף השנה הנוכחית. ערכת הבקר תעלה כ-100 דולר, והיא תכלול גם את המצלמה של סוני לקונסולה - פלייסטיישן Eye - ומשחק. כמו כן, סוני תשווק את השלט החדש בתוך ערכות חדשות של קונסולת פלייסטיישן 3.

תגובות פושרות

הבקר החדש של סוני הוצג בכנס מפתחי המשחקים GDC בסן פרנסיסקו, וזכה לביקורות פושרות. הטענה העיקרית כלפיו הייתה שהוא דומה מאוד לבקר של נינטנדו, ושהוא אינו מפתיע את הגיימרים ומציע חדשנות בתחום התנועה, כמו למשל פרויקט נטל שמיקרוסופט מפתחת עבור קונסולת XBOX360, שצפוי לאפשר הפעלת משחקים באמצעות תנועות הגוף בלבד, ללא שלט, וגם באמצעות הפעלה קולית.

בסופו של דבר, למרות שה-Move אולי אינו חדשני, מדובר בסגירת פינה מבחינת סוני, שתאפשר ללקוחותיה לקבל את אותן יכולות שמציע ה-Wii. הלקוחות שמחזיקים את הקונסולה של נינטנדו אולי לא ילכו לרכוש פלייסטיישן בעקבות הבקר החדש, אבל מי שיתלבט בעוד מספר חודשים איזו קונסולת משחקים לרכוש, עשוי אולי להעדיף את זו של סוני, שמציעה יכולות נוספות שלא קיימות ב-Wii. מבחינת סוני, זה כבר דבר טוב.