ההוצאות על פרסום מקוון בארה"ב גדלו ברבעון האחרון ב-4.5%

‏IDC‏: לראשונה אי-פעם גדל נתחו של הפרסום המקוון ליותר מ-10% מכלל שוק הפרסום האמריקני

‎‎ההוצאות על פרסום מקוון בארה"ב גדלו ברבעון האחרון של 2009 ב-4.5% והגיעו ל-7.4 מיליארד דולר, כך על-פי נתונים שפרסמה חברת המחקר ‏IDC‏. מדובר בצמיחה הרבעונית הראשונה שנרשמה בתחום מזה כשנה. עוד עולה מהנתונים כי לראשונה אי-פעם גדל נתחו של הפרסום המקוון ליותר מ-10% מכלל שוק הפרסום האמריקני.

קרסטן ווידה, אנליסט ב-‏IDC‏, ציין בדו"ח את ‏eBay‏, שלדבריו "הגדילה משמעותית את הכנסותיה ברבעון ובכך תרמה לגידול בהיקף הפרסום ברשת". בינואר האחרון פרסמה ‏eBay‏ דו"חות רבעוניים שהיכו את תחזיות המשקיעים והאנליסטים וגילו FH החברה שילשה את הכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

על מיקרוסופט כתב ווידה כי "למרות שהחברה הצליחה להגדיל את הכנסותיה בשוק החיפוש המקוון, הדבר לא מצא ביטוי בגידול בהכנסות על פרסום". על-פי הדו"ח, נתחה של מיקרוסופט בשוק הפרסום המקוון נותר ללא שינוי ועומד על 5.8%.

לעומת זאת, מתחרתה של מיקרוסופט, גוגל, הגדילה את נתחה בשוק הפרסום המקוון מבוסס החיפוש ל-54.6%, לעומת 53.8% ברבעון השלישי של 2009.

נתחה של יאהו באותו השוק ירד מ-9.8% ל-9.1% ברבעון, דבר המבטא, על-פי ווידה, את "חוסר הביטחון של המפרסמים במידת רצינותה של יאהו לגבי מנוע החיפוש שלה". יש לציין כי בחודש שעבר אושר סופית שיתוף-הפעולה של מיקרוסופט עם יאהו בתחום החיפוש המקוון.

ב-‏IDC‏ מעריכים כי הגידול הרבעוני הממוצע של ההוצאות על פרסום מקוון במהלך 2010 ינוע בין 8% ל-16%. בשאר העולם גדלו ההוצאות על פרסום מקוון ברבעון האחרון של 2009 ב-7.6% עד ל-16.7 מיליארד דולר. עם זאת, לא נרשם גידול שנתי בהוצאות על פרסום מקוון ברחבי העולם' והסכום שהוצא על כך נותר 60.1 מיליארד דולר.

* כל הזכויות שמורות ל-marketwatch.com 2010