כך נסללת הדרך של הנרי וראול ל-MLS

במקום שחקן אחד לקבוצה שיכלל תחת סעיף "חוק בקהאם", החליטה הליגה האמריקנית לאפשר לכל קבוצה לכלול תחת תקרת השכר שלושה שחקנים בעלי שכר גבוה; המטרה: למשוך עוד ועוד טאלנטים מאירופה

אל דייויד בקהאם ופרדי ליונברג שעברו ל-MLS, צפויים להצטרף כבר בקיץ הקרוב עוד שחקנים בכירים מאירופה, כאשר השמות החמים הם תיירי הנרי מברצלונה וראול גונזאלס מריאל מדריד.

הסיבה העיקרית שתאפשר מעבר של כוכבים מאירופה לליגה האמריקנית היא ההחלטה של ראשי ה-MLS להגמיש את מגבלות תקרת השכר שיוטלו על קבוצות שיהיו מעוניינות לצרף שחקנים יקרים.

בסוף השבוע פורסם כי בנוסף להסכם הקיבוצי החדש בין הליגה לארגון השחקנים, ה-MLS החליטה להגדיל כמות השחקנים שיכללו תחת סעיף "חוק בקהאם" לשלושה לקבוצה. המשמעות, קבוצות ה-MLS יוכלו להביא שלושה שחקנים עם עלות שכר גבוהה (designated player), ואלו ייחשבו בסכום של 1.05 מיליון דולר בלבד (לשלושת השחקנים יחד) לתקרת השכר. כך יוכלו הקבוצות לעמוד בתקרת השכר שנקבעה על 2.55 מיליון דולר לקבוצה, למרות שבפועל יכללו שחקנים בעלי שכר גבוה.

עד היום איפשר החוק להביא שחקן אחד בלבד שנחשב תחת התקרה עבור 415 אלף דולר. כעת הוחלט שעבור השחקן הראשון, הסכום שייחשב לתקרה הוא 335 אלף דולר בלבד, וכך גם עבור השחקן השני.

בנוסף, אם קבוצה תרצה להביא שחקן שלישי בשכר גבוה, גם שכרו יוגדר כ-335 אלף דולר לצורך תקרת השכר. ההבדל היחיד לגבי צירוף שחקן שלישי, הוא שקבוצה שתצרף שחקן כזה תצטרך לשלם "קנס" של 250 אלף דולר שיחולק בין כל הקבוצות בליגה שלא החתימו שחקן שלישי תחת "חוק בקהאם".

"חוק בקהאם" הוחל בליגה ב-2006 והיה זה שאיפשר למעשה ללוס אנג'לס גלאקסי להביא את דייויד בקהאם ל-MLS עבור 6.5 מיליון דולר בעונה. כך גם פרדי ליונברג שהגיע מארסנל לסיאטל סאונדרס לפני כשנתיים ומשתכר בקבוצה 1.31 מיליון דולר בעונה.

ב-MLS מעריכים כי החוק ימשוך כעת שחקנים נוספים מאירופה לארה"ב, מאחר והקבוצות יוכלו לעמוד במגבלת השכר ולפתות את הכוכבים בסכומים המתקרבים לאלו שמשולמים באירופה.

נכון להיום, מתוך 16 קבוצות הליגה רק חמש משתמשות ב"חוק בקהאם" כדי להביא שחקנים יקרים - לוס אנג'לס גלאקסי (דייויד בקהאם 6.5 מיליון דולר; לנדון דונובן 900 אלף דולר), טורונטו FC (ג'וליאן דה גוזמן), סיאטל סאונדרס (פרדי ליונברג 1.31 מיליון דולר), יוסטון דינמו (לואיס אנחל לנדין) וניו יורק רד בולס (חואן פאבלו אנחל 1.79 מיליון דולר).

אגב, להבדיל מבקהאם וליונברג שהגיעו לארה"ב בגיל מאוחר יחסית אחרי קריירה ממושכת באירופה, "חוק בקהאם" סייע גם למשוך שחקנים צעירים יחסית שעזבו קבוצות באירופה - כך למשל ג'וליאן דה גוזמן שעזב את דפורטיבו לה קורוניה בגיל 28 לטובת הצעה של למעלה ממיליון דולר מטורונטו.