המכירות בפסח: עלייה של 2.4% בפדיונות האופנה בקניונים

חודש לאחר הפתיחה, תנועה דלילה נרשמה היום בחנות H&M בעזריאלי ■ ריס: בעזריאלי עמד הפדיון למ"ר בפסח השנה על 138 שקל, לעומת 93 שקל בפסח אשתקד

חודש אחרי התנפלות ההמונים על חנות H&M בקניון עזריאלי, נרשמה היום (ד') תנועה דלילה בחנות, והתורים נעלמו כלא היו. בשעות הצהריים התייצבו 10 עד 15 קונים בלבד בכל מחלקה, וחלקם אף יצאו בידיים ריקות. הבאזז שליווה את פתיחת הרשת בארץ חלף, ונראה כי היא החלה בתהליך התייצבות.

עם זאת, כניסת הרשתות הבינלאומיות H&M וגאפ לקניון עזריאלי היטיבה מאוד עם עסקי האופנה וההנעלה בקניון. לפי נתוני מערכת ריס המתבססים על נתוני מכירות של 1,365 חנויות זהות של הרשתות החברות במערכת בתחום האופנה וההנעלה, בתקופת פסח נרשמה עלייה של 2.4% בפדיונות, שהסתכמו ב-237.3 מיליון שקל.

מדובר בהשוואת פדיונות בין התאריכים 16/03-04/04/2010, לעומת 26/03-14/04/2009.

בתקופה זו נרשמה בקניון עזריאלי (לא כולל הרשתות הזרות) עלייה של 47% בפדיונות האופנה וההנעלה, והפדיון למ"ר עמד על 138 שקל למ"ר, לעומת ממוצע של 89 שקל למ"ר בקניונים האזוריים. יצויין כי בתקופת פסח אשתקד עמד הפדיון בקניון עזריאלי על 93 שקל למ"ר בלבד.

לעומת זאת, הקניונים האחרים באזור תל-אביב רשמו עליות נמוכות יחסית, אם בכלל. בקניון איילון נרשמה עלייה של 1.4% בפדיונות (109 שקל למ"ר), בדיזנגוף סנטר נרשמה עלייה של 6.4% (87 שקל למ"ר), ואילו בקניון גבעתיים נרשמה ירידה של 1.8% (74 שקל למ"ר). בקניון רמת-אביב נרשמה אמנם עלייה של 2.2% בלבד, אולם הפדיון למ"ר אינו רחוק מקניון עזריאלי ועומד על 133 שקל למ"ר.

מנגד, נראה כי כניסתה של H&M לא הביאה לשיפור משמעותי בעסקי האופנה וההנעלה בקניון מלחה, שרשמו עלייה של 3% בלבד (126 שקל למ"ר). קניון ממילא רשם עלייה של 10.5%, אם כי רמת הפדיון למ"ר נמוכה משמעותית מהממוצע (54 שקל למ"ר).

לדברי מנהלת תחום רשתות וקניונים בריס, חגית איזמן, "הציפייה שהיתה לעלייה חדה במכירות פסח 2010 לא התממשה במלואה, והפדיונות רחוקים מפדיונות 2008".

44
 44