בילוי לכל המשפחה בפחות מ-200 דולר

בזמן שמשחק ‏NFL‏ הפך להיות אירוע לעשירים בלבד, ליגת הבייסבול שומרת בארה"ב על הסטטוס של הבילוי האולטימטיבי הזול ביותר ‏‎■‎‏ איפה הכי יקר לראות ספורט בארה"ב? באצטדיון הפוטבול של דאלאס

הבייסבול ממשיך להיות בילוי הספורט הכי עממי מבחינת עלות בארה"ב גם בשנת 2010. אלא שבעוד שבשנים האחרונות הצפייה באירועי ספורט בכל הליגות בארה"ב עולה באופן דרסטי, קבוצות ה-‏MLB‏ הן היחידות שממשיכות לדאוג שהמחירים עבור האוהדים יישארו ללא שינוי, והעונה אף יירדו.

השבוע, עם פתיחת עונת ה-‏MLB‏, פורסם המדד שבודק את עלות הצפייה הממוצעת למשפחה עבור צפייה במשחק בייסבול (‏Fan Cost Index‏). המדד שמחושב בכל הליגות המקצועניות בארה"ב, בוחן את העלות הממוצעת לבילוי של משפחה בת ארבע נפשות בארה"ב. המדד המשפחתי מחושב באופן הבא: 2 כרטיסי כניסה למשחק למבוגרים, 2 כרטיסי כניסה למשחק לילדים, 2 כוסות בירה קטנות, 4 משקאות קלים, 4 נקניקיות, 1 כרטיס חנייה לרכב, 2 תוכניות משחק ו-2 כובעים (מייצגים רכישה של שני פרטי מרצ'נדייז). מהמדד של 2010 עולה כי עלות צפייה של משפחה במשחק ‏MLB‏ ירדה השנה ל-194 דולר בממוצע למשחק, ירידה קלה לעומת העונה שעברה אז העלות הגיעה ל-197 דולר.

עם זאת, לאהוד קבוצה בבוסטון או בניו יורק שונה מאוד מבחינת עלות מאהדה של קבוצה באריזונה. כך למשל, צפייה במשחק ממוצע של הרד-סוקס עומדת על 334 דולר, לעומת 115 דולר בלבד למשפחה במשחק של הדיאמונדבאקס מאריזונה.

המשמעות היותר גדולה עבור אוהד הבייסבול האמריקני, היא שמאז 2008 העלות עבור בילוי במשחק בייסבול כמעט ולא השתנתה (192 דולר בשנת 2008). אגב, כרטיס ממוצע העונה למשחק בייסבול עומד על 27 דולר בלבד.

ה-‏NFL‏ הכי יקרה

‎ומה קורה ביתר הליגות? שם המחירים ממשיכים לעלות ולהיות יקרים הרבה יותר. ה-‏NFL‏ היא הליגה היקרה ביותר לבילוי משפחתי: בעונה האחרונה עמד ה-‏‏Fan Cost Index‏ הממוצע למשחק על 412 דולר - אחרי שתוך שנתיים הממוצע עלה ב-12%. ב-‏NBA‏ הממוצע לבילוי משפחתי עומד על 291 דולר למשחק (הלייקרס הכי יקרים - 479 דולר בממוצע). ה-‏NHL‏ הופכת בשנים האחרונות לבילוי משפחתי יקר וסוגרת על ה-‏‏NBA‏ עם 288 דולר בממוצע למשפחה (411 דולר טורונטו מייפל ליפס).

ומי היא הקבוצה היקרה ביותר לבילוי משפחתי? דאלאס קאובויז מה-‏NFL‏, שבילוי משפחתי עומד שם על 758 דולר. אוהדי הקאובויז נאלצו לספוג עלייה של 74% תוך עונה אחת בשל המעבר לאצטדיון החדש.