זכויות השידור של טורניר המכללות בכדורסל נמכרו עבור 10.8 מיליארד דולר

עוד שיא בתולדות ה"מארץ' מדנס": רשתות CBS ו-Turner Sports רכשו את הזכויות ל-14 שנים, וישלמו בממוצע 741 מיליון דולר לעונה לארגון ספורט המכללות ■ כחלק מההסכם, הטורניר יגדל מ-65 ל-68 קבוצות

רשתות השידור בארה"ב הוכיחו אינספור פעמים שכאשר מדובר בהסכמי זכויות שידור עבור אירועי ספורט, הן ימשיכו לשלם כל סכום שיידרשו. בסוף השבוע נרשם עוד שיא, כאשר רשתות CBS ו-Turner Sports האריכו ב-14 שנים את ההסכם עם ארגון המכללות הארצי (NCAA) לשידור טורניר המכללות, עבור סכום עתק של 10.8 מיליארד דולר. מדובר בממוצע של 771 מיליון דולר לעונה - עלייה של 61% לעומת הסכום ששילמה CBS בהסכם הנוכחי (545 מיליון דולר בממוצע לעונה). ההסכם החדש יהיה בתוקף עד שנת 2024.

סאגת זכויות השידור של טורניר המכללות הארצי החלה אחרי שה-NCAA החליט לנצל את האופציה ליציאה מהחוזה הנוכחי עם CBS אחרי 10 עונות (ההסכם הוא ל-13 שנים), מתוך הנחה שיוכל להשיג יותר כסף מרשתות מתחרות. כדי למשוך רשתות נוספות הודיע ארגון המכללות הארצי כי בכוונתו להגדיל את מספר המשתתפות בטורניר מ-65 ל-96 קבוצות.

מה שסייע ל-CBS לזכות בזכויות פעם נוספת היתה החלטה לאחד כוחות עם תאגיד התקשורת Turner Sports, שנכנס כשותף בהסכם החדש ויישא בעלויות של חלק ניכר מהסכום.

כחלק מההסכם, תהיה חלוקת שידורים בטורניר הארצי באופן הבא: עד שנת 2015 יתחלקו CBS ו-Turner Sports בשידור המשחקים בסיבוב הראשון והשני של טורניר ה"מארץ' מדנס", כאשר CBS תמשיך לשדר בבלעדיות את שלב רבע הגמר (Elite Eight) ואת הפיינל-פור. מ-2016 תחל רוטציה בין הערוצים גם על שלבי ההכרעה, כאשר גם הפיינל-פור יתחלף מדי שנה בין שני תאגידי התקשורת, Turner sports ו-CBS. רשת CBS משדרת כבר 29 שנים ברציפות את גמר הטורניר הארצי בכדורסל.

Turner Sports מתכוונת לשדר בשלושת הערוצים הארציים שלה - TNT, TBS ו-truTV, כחלק מהאסטרטגיה שלה להגדיל את כמות המתחברים לערוצים האלו באמצעות הרחבת שידורי הספורט. המשמעות העיקרית של ההסכם, מלבד העניין הכספי, הוא עבור חובבי הספורט בארה"ב - כל המשחקים ישודרו מהעונה הבאה בשידור ישיר בערוצים ארציים בארה"ב.

CBS החלה לשדר את טורניר המכללות הארצי ב-1982. ב-2001 התווספה לטורניר קבוצה אחת והוא הורחב ל-65 קבוצות, וכאמור כעת הוחלט להרחיב אותו ב-3 קבוצות נוספות.

הפיינל פור של טורניר המכללות הארצי נחשב לאירוע הנצפה ביותר בספורט האמריקני אחרי הפוטבול. הגמר לפני כשבועיים בין מכללת דיוק לבאטלר ששודר ב-‏CBS‏ היה הגמר הכי נצפה מזה חמש שנים והביא לרשת האמריקנית 23.9 מיליון צופים בממוצע. המשחק רשם רייטינג ממוצע של 14.2% בארה"ב, יותר מכל משחק NBA בשמונה השנים האחרונות, ויותר מכל משחק בייסבול בשש השנים האחרונות.