עוד קבוצת NBA עוברת ידיים: וושינגטון וויזארדס נמכרה לטד לאונסיס

רכש את השליטה בקבוצה ובאולם הביתי "וורייזון סנטר" מידיה של משפחת פולין; זו הקבוצה השלישית שמחליפה בעלות בשנה האחרונה אחרי שארלוט בובקאטס וניו ג'רזי נטס

חודש אחרי ששארלוט בובקאטס נמכרה למייקל ג'ורדן, קבוצת NBA נוספת מחליפה ידיים: משפחת פולין שמחזיקה בוושינגטון וויזארדס הודיעה כי הגיעה לסיכום על מכירת הקבוצה לידיו של איש העסקים טד לאונסיס.

לאונסיס, לשעבר נשיא ענקית האינטרנט האמריקנית AOL, מצרף בכך את הוויזארדס לפורטפוליו הספורטיבי שבבעלותו, שכולל את קבוצת ה-NHL וושינגטון קאפיטלס וקבוצת ה-WNBA וושינגטון מיסטיקס. כחלק מההסכם יקבל לאונסיס גם את הבעלות על האולם הביתי "וורייזון סנטר". עדיין לא ברור כמה ישלם לאונסיס עבור העסקה. ב"פורבס" מעריכים את השווי של הוויזארס, כולל האולם הביתי, ב-313 מיליון דולר.

משפחת פולין מנסה למכור את הוויזארדס מאז מותו בנובמבר האחרון של אבי המשפחה אייב פולין, איש העסקים היהודי שהחזיק בקבוצה 46 שנים. פולין גם היה זה שמכר ללאונסיס את הקאפיטלס (ב-1999) ואת המיסטיקס (2006). האחזקות בוויזארדס התחלקו עד היום בין לאונסיס (44%) למשפחת פולין (56%).

הוויזארדס היא קבוצת ה-NBA השלישית שמחליפה בעלות בשנה האחרונה, אחרי שארלוט בובקאטס שנרכשה על ידי מייקל ג'ורדן, וניו ג'רזי נטס שנמצאת בתהליכים פורמליים של העברת בעלות לידי המיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב. לפני כחודש הודיע גם הבעלים של גולדן סטייט ווריירס, כריס כהן, כי הוא מעמיד למכירה את הקבוצה אותה רכש ב-1995.

למרות כישלונות על המגרש, הוויזארדס היא אחת הקבוצות היציבות בליגה מבחינה כלכלית: את 8 השנים האחרונות היא סיימה עם רווח תפעולי ממוצע של 15 מיליון דולר בעונה.

אגב, מאז נכנס לעסקי הספורט לאונסיס כבר שבר שיא אחד כשהחתים בשנה שעברה את כוכב ה-NHL אלכס אובצ'קין על חוזה בקאפיטלס עבור 124 מיליון דולר ל-13 שנים - זהו החוזה הראשון אי פעם של שחקן NHL שחוצה רף של 100 מיליון דולר.