גידול של 41% בהכנסות DSPG ברבעון הראשון של 2010

מפתחת השבבים סיימה את הרבעון בהפסד קטן ■ עופר אליקים, המנכ"ל: "השקת ה-iPad תעשה עבורנו הרבה מאוד עבודה בחינוך השוק"

"כמו שאפל עשתה מהפכה בשוק הטלפונים הסלולריים החכמים עם האייפון, וחברות אחרות נהנו מכך, אנחנו מצפים שהיא תעשה מהפכה דומה גם בבית עם ה-iPad", כך אמר היום ל"גלובס" עופר אליקים, מנכ"ל DSPG, עם פרסום תוצאות החברה לרבעון הראשון של 2010.

עיסוקה המסורתי של DSPG הוא פיתוח ומכירה של שבבים עבור טלפונים אלחוטיים. לאחרונה החלה החברה באספקת דור שבבים חדש, ה-XpandR, המאפשר לקיים בנוסף לתקשורת אלחוטית ביתית גם תקשורת WiFi, חיבור למסך מגע, יכולות גרפיות ווידאו חזקות, ויכולות נוספות המשתלבות במוצרים חדשים, בהם גם מכשירי Tablet. "מכשירים מסוג ה-iPad יעשו עבורנו הרבה מאוד עבודה בחינוך השוק", אומר אליקים.

הסכם עם מוטורולה

ההכנסות של החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-56.1 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - בטווח העליון של ההערכות שמסרה.

בחודש שעבר חתמה DSPG הסכם עם החברה המייצרת ומפיצה את המכשירים הביתיים של מוטורולה, לפיו ישולבו שבבי ה-XpandR בטלפון הביתי החדש של מוטורולה, אשר יהיה בעל מסך מגע, אפשרות חיבור לאינטרנט ועוד. DSPG מעריכה כי ההכנסות מדור המוצרים החדש של החברה יגיע ל-20 מיליון דולר השנה, ואף העלתה את תחזית ההכנסות השנתית שמסרה בעבר ב-5 מיליון דולר, וכעת היא מעריכה את ההכנסות בטווח של 225-240 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה DSPG הפסד של 184 אלף דולר ברבעון הראשון של 2010, וזאת ביחס להפסד של 10.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות הנובעות מרישום אופציות והפחתה חשבונאית של מוניטין, הרוויחה החברה 2.7 מיליון דולר, כפול מהתחזיות בשוק. החברה מעריכה כי תרשום ברבעון הבא הפסד של 1.3 מיליון דולר, ובנטרול הוצאות שלא במזומן היא תרשום רווח של כ-3.9 מיליון דולר.