לא הכל שחור: גולדמן זאקס צופה עלייה של 12% במניות השנה

האנליסטים מעריכים כי ה-S&P 500 יגיע ל-1,250 נקודות עד סוף השנה, לאחר שהמשקיעים יירגעו ויחזרו להתמקד בנתוני היסוד הכלכליים

וול סטריט סגרה אמנם את השבוע הגרוע ביותר מאז אוקטובר 2008, עם תשואות שליליות של כמעט 10%, אך בבנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס לא מוצאים סיבה מהותית לדאגה או לחשש ממפולת נוספת כמו זו שאירעה אחרי קריסת ליהמן ברדרס.

בסקירה ששיגר גולדמן זאקס ללקוחותיו, כותבים האנליסטים כי בהתבסס על מספר גורמים - נתוני המאקרו, רווחי החברות בוול סטריט, הערכות שווי מעודכנות וזרימות הכספים כפי שהן באות לידי ביטוי בקרנות הנאמנות - מדד ה-S&P 500 צריך לעלות בכ-12% עד סוף השנה ולהגיע לרמה של 1,250 נקודות.

"המשקיעים דואגים - ובצדק - מחוסר האיזון הפיסקאלי לטווח ארוך בכלכלות המפותחות", כתבו הכלכלנים בסקירה. "עם זאת, הנפילה החדה בשבוע וחצי האחרון ב-S&P 500 מתעלמת מהעדויות המוצקות אודות התאוששות איתנה במכירות וברווחי החברות בוול סטריט. הנחת העבודה שלנו היא שהמדד יעלה ל-1,250 נקודות עד סוף השנה".

גולדמן זאקס ממליץ להתמקד בשוקי ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) וכן במניות של חברות צריכה מחזוריות. האנליסטים מעריכים כי כאשר המשקיעים יירגעו ויחזרו להביט בנתוני היסוד הכלכליים, סקטור הצריכה המחזורי יהיה החזק ביותר, כמו גם המניות בשווקים המתעוררים.

ומה באשר לישראל? ובכן, בסקירה נפרדת של גולדמן זאקס על השוק הישראלי, האנליסטים מעריכים כי הצמיחה ברבעון הראשון של 2010 תסתכם ב-4% (בקצב שנתי), קרי התמתנות לעומת 4.8% ברבעון הרביעי של 2009. גולדמן זאקס צופה התמתנות באינפלציה לרמה שנתית של 1.5% במחצית השנה, ואז האצה לכיוון ה-2.5% ב-2011. לפיכך, האנליסטים מעריכים כי בנק ישראל ימשיך להיות זהיר בקצב העלאת הריבית לרמות נורמליות, אך בסוף השנה תעמוד הריבית במשק, להערכתם, על 2.5% (לעומת 1.5% היום).