"מפעל ההתאבדויות" של ה-iPhone בסין יעלה השכר לעובדים

לאחר שורה של מקרי התאבדות במפעל על רקע מצוקה פיננסית של העובדים, החליט המפעל להעלות את שכר העובדים ב-20%

העובדים בפוקסקון (Foxconn), מפעל הייצור של ה-iPhone בסין, יזכו בקרוב להעלאת שכר של כ-20%. כך הודיעה היום (ו') חברת Hon Hai Precision Industry הטייוואנית, בעלת המפעל. זאת, לאחר שורה של מקרי התאבדויות של עובדים, אשר האחרון שבהם אירע ביום ד' בערב.

שלשום קפץ למותו עובד נוסף במפעל, מה שהעמיד את מספר ההתאבדויות מתחילת השנה על 10. הבוקר קיימו מספר עובדים הפגנה מול משרדי הנהלת החברה, כאשר המפגינים הדליקו נרות ונשאו פרחים לזכרם של המתאבדים.

דובר חברת Hon Hai אמר כי מזה זמן מה תכננה החברה להעלות את שכר העובדים, אך הוא לא ציין תאריך ספציפי. אחד העובדים אמר לסוכנות הידיעות הסינית Xinhua, כי העלאת השכר "עשויה להרגיע את מצב ההתאבדויות, כי אנחנו העובדים צריכים כסף כיוון שהלחץ הפיננסי עלינו הינו גבוה. כל תוספת תעזור".

מפעל פוקסון מייצר גם עבור ענקיות אלקטרוניקה אחרות, כדוגמת DELL, HP וסוני אריקסון. במפעל מועסקים כ-420 אלף עובדים ובחברת אפל, ממציאת ה-iPhone, כבר אמרו כי הם יבדקו את תנאי ההעסקה של העובדים במפעל, הממוקם בעיר שנזן שבסין.

אנליסט בבנק סיטי ציין כי העלאת השכר תעלה לחברת Hon Hai 84 מיליון דולר, מה שיוריד את שולי הרווח התפעולי שלה ל-10-12%. אך אנליסטים אחרים חולקים על סיטי. בבית ההשקעות הטייוואני Yuanta Securities מציינים כי הוצאות השכר של החברה מהווים רק 2% מההוצאות התפעוליות, וכי העלאות שכר של 20% אינן חריגות בסין ולא ישפיעו לרעה על החברה.