MATCH: "נפסיד כסף מאירוח ה-VIP במונדיאל"

חברת השיווק, המנהלת עבור פיפ"א את מכירת כרטיסי ה"הוספיטליטי" לגביע העולמי, הכניסה עד כה 173 מיליון ליש"ט מהעניין, הרבה מתחת לציפיות ■ 125 מיליון ליש"ט מתוך הסכום הגיע מרוכשים דרום אפריקנים

סוכנות השיווק ‏MATCH‏, המנהלת עבור פיפ"א את מכירת כרטיסי ה-‏VIP‏ למונדיאל ("הוספיטליטי"), צפויה לסיים את הגביע העולמי בדרום אפריקה בהפסד כספי ניכר.

החברה, שרכשה מארגון הכדורגל העולמי את זכויות שיווק שירותי הפרימיום של הטורניר, הצליחה לרשום עד כה הכנסות של 173 מיליון ליש"ט בלבד מ"הוספיטליטי". כך מפרסם אתר ה-‏‏BBC‏. ג'יימי ביירום, מנכ"ל MATCH‏, הודה כי סכום זה לא מצליח לכסות את ההשקעה של החברה האנגלית-שווייצרית. עם זאת, הוא צופה כי מונדיאל 2014 בברזיל צפוי לרשום רווח בתחום ה-‏VIP‏.

השבוע החליטה פיפ"א בעקבות חוסר הביקוש לשחרר 38 אלף כרטיסי ‏VIP‏ למכירה לציבור הרחב בדרום אפריקה, במחירים מוזלים הנעים בין 130 ל-200 דולר.

הכנסות ה"הוספיטליטי" למונדיאל בדרום אפריקה מגיעות כמעט כולן מהאוכלוסיה המקומית: 125 מיליון ליש"ט נכנסו מחברות דרום אפריקניות, ו-48 מיליון ליש"ט בלבד מחברות משאר העולם. ארצות הברית היא המדינה שבה נמכרו הכי הרבה חבילות אירוח מחוץ לדרום אפריקה, אחריה בריטניה, גרמניה, אוסטרליה, מקסיקו וקנדה