מגעים בתחום החיפוש המקוון: מיקרוסופט מתעניינת ברכישת AOL

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, כי החברה נמצאת במשא ומתן עם "שני גורמים לפחות" במטרה להגיע להסכם על הפעלת מנוע החיפוש בפורטל האינטרנט שלה ■ כיום מופעל מנוע החיפוש בפורטל על ידי גוגל

אתר האינטרנט Business Insider דיווח בימים האחרונים כי מיקרוסופט עשויה לרכוש את חברת האינטרנט האמריקנית הוותיקה AOL. האתר מצטט מקור שלדבריו, מכיר את האסטרטגיה של חברת AOL.

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, כי החברה נמצאת במשא ומתן עם "שני גורמים לפחות" במטרה להגיע להסכם על הפעלת מנוע החיפוש בפורטל האינטרנט שלה. כיום, מופעל מנוע החיפוש בפורטל על ידי גוגל.

מיקרוסופט, שהשיקה בדיוק לפני שנה את מנוע החיפוש החדש שלה תחת השם בינג, חתמה על הסכם שיתוף פעולה בתחום החיפוש המקוון עם חברת יאהו, אך עודנה שואפת להגדיל את אחיזתה בשוק זה. רכישה של חברה כמו AOL עשויה לסייע למיקרוסופט להשיג מטרה זו.

עם זאת, האנליסט קלייטון מורן מבנצ'מרק מעריך כי "למרות שעסקה כזאת נראית כצעד אסטרטגי חכם, סביר להניח שהיא לא תצא אל הפועל". מורן מזכיר שתאגיד טיים-וורנר, הבעלים הקודמים של AOL, "ניסו למצוא רוכש לחברה לפני שהם נטשו אותה ולא הצליחו לעשות זאת".

מאז עזבה את טיים-וורנר, מנסים AOL וארמסטרונג לממש את הנכסים שבידי חברת האינטרנט כדי להזרים קצת כסף לקופה. לפני כחודש מכרה החברה את חברת המסרים המיידיים ICQ לחברת ההשקעות הרוסית, דיגיטל סקיי (DST), המושקעת גם בפייסבוק, בסכום של 187.5 מיליון דולר - פחות ממחצית ממה ש-AOL עצמה שילמה, כשרכשה אותה מידי מקימיה הישראליים לפני כ-11 שנה. יש לציין כי AOL שמה גם הרשת החברתית Bebo על המדף.

דוברים מטעם AOL ומיקרוסופט סירבו להגיב.