ערוץ ESPN יורד מ-HOT: נבחנת אפשרות להתנתקות בלי קנס

חברת הכבלים תחליף את ערוץ ESPN בערוץ יורוספורט 2 ■ ב-ESPN לא קיבלו בעין יפה את ההחלטה: "קיווינו להמשיך בשיתוף-הפעולה עם HOT, אך לצערנו לא נוכל לעשות זאת לאור החלטתם החד-צדדית להסיר את הערוץ"

חברת הכבלים HOT החליטה להחליף את ערוץ ESPN בערוץ יורוספורט 2. זאת לאחר למעלה מעשור בו הערוץ האמריקני משודר בישראל.

ההחלטה להוריד את הערוץ נובעת מהחלטה ב-HOT כי העלאת יורוספורט משתלמת יותר כלכלית ואטרקטיבית יותר בעיני הציבור בישראל.

ב-ESPN, לא קיבלו בעין יפה את החלטת החברה ואמרו, "קיווינו להמשיך בשיתוף-הפעולה עם HOT, אך לצערנו, לא נוכל לעשות זאת לאור החלטתם החד-צדדית להסיר את הערוץ".

מועצת הכבלים והלוויין בוחנת את התחלופה ורק אם תשתכנע כי מדובר אכן בפיצוי הולם על הורדת הערוץ, תמנע מחיוב חברת הכבלים להתנתק בלי קנס. זאת לאור העובדה כי למרות שמדובר בערוץ ספורט כנגד ערוץ ספורט, מדובר בערוץ ספורט אמריקני תמורת ערוץ ספורט אירופי.

סמנכ"ל התוכן והרגולציה ב- HOT, יורם מוקדי, אמר כי "יורוספורט 2 הנו ערוץ פופולרי ומוביל בחו"ל, והבאתו לארץ נותנת מענה לביקוש הרב לערוץ זה גם בארץ".

לדברי מוקדי, "הערוץ משדר משחקים מענפי ספורט מובילים, ומותאם לקהל הישראלי הן בתכנים והן בשעות השידור". מוקדי גם הסביר, כי HOT נמצאת בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם יורוספורט שכלל לאורך השנים שיתופי-פעולה גם פריצות דרך טכנולוגיות, עם החשיפה הראשונה בישראל ובעולם של ערוץ יורוספורט HD, ועתה בניסוי 'ההרצה' של שידורי הרולן גרוס בתלת מימד".

תחלופת הערוצים תתקיים בראשית יולי. ערוץ יורוספורט 2 משדר אירועי ספורט אירופאים ועולמיים, בין היתר בשידור חי. הערוץ משדר מגוון ענפי ספורט קבוצתיים בהם משתתפים גם שחקנים ישראליים כמו שחר פאר ודודי סלע.

מ-ESPN נמסר, כי הערוץ "מודיע בצער על סיום שידוריה ב-HOT, לאחר שזו החליטה להוריד את הערוץ מחבילת השידורים. ESPN תמשיך להיות משודרת ב-yes, כפי שהיה במשך 10 השנים האחרונות, בהן היתה מחויבת למעריציה בישראל. למנויי HOT חובבי הספורט תודה וסליחה. בעקבות החלטת הנהלת HOT להיפרד מאיתנו, אנו מודים לצופים על 10 שנים של חוויות ושידורים מאירועי הספורט המרתקים בעולם".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר כי "המועצה בוחנת את הבקשות שהוגשו ורק אחרי שתשתכנע כי מדובר בערוץ חילופי הולם תשתכנע כי לא תאפשר להתנתק בלי קנס".