מחקר: האינטרנט הוא מקור המידע העיקרי של 82% מבני-הנוער

ממחקר שערך משרד הפרסום ‏Teenk‏ בקרב 433 בני-נוער בגילאי 15-18 עולה כי בנות גולשות בממוצע יותר מבנים ■ אתר הגלישה העיקרי - פייסבוק ■ ההוצאה השבועית הממוצעת של בני-הנוער - 200 שקל‏

‎‎האינטרנט הוא מקור המידע העיקרי עבור 82% מבני-הנוער - כך עולה ממחקר שערך משרד הפרסום ‏Teenk‏ בקרב 433 בני-נוער בגילאים שבין 15-18.

מהמחקר עולה עוד כי בני-נוער מבלים בממוצע כ-3.8 שעות ביום בגלישה ברשתות חברתיות (בעיקר פייסבוק) באינטרנט. על-פי הנתונים, בנים מדווחים על ממוצע גלישה של כ-3.1 שעות, ואילו בנות על 4.4 שעות.

‏אתר פייסבוק גם מוביל את רשימת האתרים שאליהם נכנסים בני-הנוער לפחות פעם ביום, יחד עם גוגל ו-YouTube. אחריהם ברשימה פורטל וואלה, שמשמש עבור בני-נוער רבים גם כספק של דואר אלקטרוני, ורק לאחר מכן אתרים נוספים כמו ‏ynet, mako‏, תפוז, נענע, ‏MSN‏ ו-‏nrg‏.

‏מהמחקר עולה עוד כי הנושא המטריד ביותר את בני הנוער הוא המצב הביטחוני, אחריו בעיית האלימות, ההשתמטות מהצבא, המצב הכלכלי ואיכות הסביבה.

‏מבחינת ההוצאות הכספיות השבועיות דיווחו בני-נוער גם מהמרכז וגם מהפריפריה על היקף הוצאות זהה: 200 שקל בשבוע.

עם זאת, התגלה פער בין ההוצאות של בנים להוצאות של בנות. בעוד שבנים מוציאים כ-160 שקל בשבוע - בנות מוציאות כ-241 שקל בשבוע. בנוסף, מעניין היה לגלות כי מרבית בני-הנוער, כ-81%, דיווחו כי הם חוסכים כסף עבור "משהו גדול".

השפעה על הוצאות הבית

‏לבד מההוצאות על עצמם, מדווחים בני-הנוער כי יש להם השפעה רבה על הוצאות משק-הבית, וכי הוריהם מתייעצים איתם לגבי מגוון של החלטות רכישה.

כך, למשל, כ-69% דיווחו כי הם מייעצים להוריהם לגבי רכישת ממתקים וחטיפים, כ-65% לגבי רכישת מוצרי מזון לבית, כ-40% מייעצים לגבי בחירת מפעיל סלולרי למשפחה, כ-58% לגבי בחירת חבילת ערוצים בכבלים או בלוויין, כ-42% בבחירת ספק אינטרנט ביתי וכ-60% לגבי בחירת סרט קולנוע לכל המשפחה. כ-49% מדווחים כי ההורים נעזרים בהם ברכישה או בהשוואה בין מוצרים באמצעות האינטרנט.

‏יניב ויצמן, מנכ"ל ובעלי חברת ‏Teenk‏, מסר כי "מחלקת המחקר והאסטרטגיה של החברה מציעה מגוון של כלי מחקר כמותיים ואיכותניים שמעניקים צוהר לעולמם של בני-הנוער". ‏‎‎‏