שטייניץ יעביר 10 מיליון שקל לרשות השידור להמשך שידורי ה-HD

הכסף יועבר כמקדמה על חשבון הרפורמה ■ מטרת המקדמה היא לאפשר לרשות למנף את שידורי ה-HD גם בתום משחקי המונדיאל

שר האוצר יובל שטייניץ אישר העברה של 10 מיליון שקל לרשות השידור על חשבון הרפורמה. ל"גלובס" נודע כי מטרת ההחלטה היא לאפשר לרשות למנף את שידורי ה-HD גם עם תום משחקי המונדיאל בדרום אפריקה.

על-פי ההערכה, כעת תמשיך רשות השידור לשדר באיכות שידור זו, כל עוד הכבלים והלוויין יאפשרו לערוץ להחזיק באפיק 511.

באוצר רואים בהעברת הכסף הבעת אמון ברפורמה ובהתקדמותה. בימים אלה נמשכים המגעים בעניין הרפורמה, ועל-פי ההערכה כבר בתוך כשבועיים יגיעו הדיונים מול מגזר העיתונאים לכדי מיצוי.

כמו כן, קיימת כוונה להתחיל בהליך הפרישה של העובדים כבר לפני שתחתם הרפורמה באופן סופי, בחודשים הקרובים.

במהלך השבוע שעבר ביקרו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, והממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, ברשות השידור. השניים סיירו באולפן המונדיאל ונפגשו עם הנהלת הרשות ועם עובדיה. כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", במהלך הפגישה ביקשו עובדי רשות השידור "לא לשבור את המומנטום", ולאפשר לערוץ 1 לשמור על הישגיו מהתקופה האחרונה.

הכסף הדרוש לרשות השידור נועד בעיקר לשימור הרמה הטכנית הגבוהה שהכלים להשגתה נרכשו במיוחד לטובת שידורי המונדיאל. רשות השידור השקיעה 35 מיליון שקל בשידורי המונדיאל, שזוכים לאחוזי צפייה גבוהים ולהערכת הציבור והמבקרים. עם זאת עלה כאמור החשש כי עם סיום השידורים מדרום אפריקה לא יהיה ניתן לעשות שימוש בציוד המיוחד, שעלות התחזוקה שלו גבוהה במיוחד.

בתוך כך, במשרד האוצר נערכים לשימור ההתקדמות ברשות השידור באמצעות חוק ההסדרים ורואים בתיקון חוק רשות השידור חלק משמעותי בהצלת רשות השידור. על מנת לקדם את הרפורמה מתכננים שם להעלות בשנים 2011-2012 את האגרה ב-10% מדי שנה - ואחר-כך להפחיתה מדי שנה בהדרגתיות למשך 22 שנה.

עלות הרפורמה הכללית היא 700 מיליון שקל, ובמהלכה יפרשו 700 עובדים מרשות השידור, והיא תעבור שדרוג טכנולוגי ומבני.

עם הזרמת 10 מיליון השקלים המתוכננים, הכוונה היא להמשיך ולשמור על אולפן ה-HD גם עבור משדרי החדשות של הערוץ ומשדרים אחרים כמו המשחק המרכזי בכדורגל.