"המעבר למכשירי המולטימדיה יגדיל את ההכנסות משמעותית"

אלי איילון, יו"ר DSPG המייצרת שבבים לטלפונים ביתיים אלחוטיים: "אנחנו מאמינים שהדבר הטבעי ללקוחות שלנו הוא לקחת את הטלפון האלחוטי ולשדרג אותו למשהו שיביא ערך מוסף. השוק שאליו אנו פונים יהיה הרבה יותר גדול"

אם בשוק מצפים שהכנסות DSPG, המייצרת שבבים לטלפונים ביתיים אלחוטיים, ילכו ויירדו יחד עם שוק הטלפוניה האלחוטית, הרי שלחברה יש תוכניות אחרות. בראיון לרויטרס טוענים ראשי DSPG כי שוק הטלפונים הביתיים יעבור שינוי מהותי, והם צפויים להפוך למכשירי מולטימדיה בעלי יכולות נוספות מלבד חיבור טלפוני.

"אנחנו מאמינים שהדבר הטבעי ללקוחות שלנו הוא לקחת את הטלפון האלחוטי ולשדרג אותו למשהו שיביא ערך מוסף למשתמשים בו", אמר בראיון אלי איילון, יו"ר DSPG, והוסיף כי "השוק שאליו אנו פונים יהיה הרבה יותר גדול לעומת השוק הנוכחי".

"כמו אייפון ביתי"

עופר אליקים, מנכ"ל DSPG, אמר בראיון כי "בהרבה מדינות, אם יש לך מנוי בחברה סלולרית, אתה מקבל שירות טוב מחוץ לבית, אבל הקליטה בתוך הבית פחות טובה. עם התבגרות השוק הסלולרי נראה יותר טלפונים דו-שימושיים, שהם סלולר מחוץ לבית ואלחוטיים בתוך הבית".

ברבעון השלישי השנה צפויים להגיע לשוק טלפונים ביתיים עם מסך מגע של מוטורולה, אשר מבוססים על שבבים של DSPG, בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד ומקלדת וירטואלית. "זה כמו אייפון ביתי, רק במחיר הרבה יותר נמוך", אומר אליקים על המוצר, "יהיה אפשר לראות בו שערי מניות, לקבל תחזית מזג אוויר, להאזין למוזיקה ולהשתמש בו כשלט רחוק".

בנוסף, צפוי יצרן אירופאי להשיק אף הוא ברבעון השלישי מכשיר רדיו אינטרנטי המבוסס על שבבים של DSPG, ומפעיל תקשורת אירופאי אחר מתכנן להשיק בתחילת 2011 טלפון ביתי אלחוטי משולב עם WiFi, שיופעל על-ידי מערכת האנדרואיד. החברה גם נמצאת במשא ומתן למכירת שבבים ליצרני מחשבי לוח (טאבלט), דוגמת ה iPad שהשיקה אפל לפני מספר חודשים.

"ההכנסות יכולות לגדול בצורה משמעותית ב-3-4 השנים הבאות ושיעורי הרווח הצפויים יהיו גבוהים יותר כאשר נשיק את המוצרים הללו", אומר איילון.

מניית החברה נסחרה כיום לפי שווי של 155 מיליון דולר, וזאת כאשר בקופת המזומנים שלה 119.2 מיליון דולר.