האם בריטניה תלאים את BP? המניה מזנקת ב-7% בוול סטריט

גורמים בלונדון אמרו כי משרד האוצר בממלכה "נערך לכל אפשרות" ■ RBS העלתה ההמלצה למנייה ל"קניה" ■ החברה הצהירה כי תימנע מהפקת מניות נוספות כדי לכסות על הוצאות הדליפה

אחרי שמנייתה צללה למעמקים ומנהליה זומנו לבירור בבית הלבן שם הואשמו בגרימת אסון "11 בספטמבר סביבתי" בארצות הברית - מחייכת היום BP לאור יום מצויין בשווקים. מוקדם יותר עלתה מניית החברה בלונדון בשיעור מרשים של 3.4% וכעת היא מוסיפה בניו יורק לא פחות מ-6.5%.

BP שחררה היום, לשמחת המשקיעים בה, הודעה בה הצהירה כי אין בכוונתה להנפיק מניות נוספות על מנת להתמודד עם העלויות הגבוהות הכרוכות בהתמודדות עם דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. בנוסף, דווח היום כי קרן השקעות ממלכתית בלוב מעוניינת לרכוש ממניות החברה בהיקף גבוה.

בנוסף, נפוצו ספקולציות באשר לחברות ובנקים שונים באירופה ובארה"ב אשר הביעו עניין במניות החברה ושכלכלניהם מעריכים כי מניית החברה צפוייה לעלות בהמשך. מנהלי BP גם הם הציגו תחזית חיובית למשקיעים וצפו המשך עלייה בערכה של המגמה.

גם כלכלני RBS מצטרפים לתחזיות האופטימיות ומעלים היום את דירוג המנייה מ"החזק" ל"קנייה".BP צפוייה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ב-27 ביולי, לאחר שהמניה איבדה קרוב למחצית מערכה מאז אירעה דליפת הנפט באמצע חודש אפריל.

אבל לא כולם אופטימיים: הממשל בלונדון, דיווח היום עיתון ה"טיימס" הלונדוני, נערך "לכל תרחיש אפשרי" ובכלל זה גם הלאמת החברה במידה ולא תצליח לעמוד בחובותיה ובעלויות הכבדות של הדליפה. גורמים רשמיים במשרד האוצר לא אישרו את הדברים וסירבו להגיב לדיווח.

בתוך כך, בארה"ב מביעים בימים האחרונים אופטימיות באשר להתייצבות המאמצים לשיקום מפרץ מקסיקו וליכולתה של BP לתקן את הנזק שנגרם כתוצאה מהדליפה - וזאת על אף החשש מההשפעה נוספת של סופת ההוריקן "אלכס" באיזור.