עונת הדו"חות בארה"ב יוצאת לדרך: יהיה "סאמר ראלי"?

החברות הנסחרות במדד S&P 500 צפויות להציג בממוצע שיפור של כ-26.5% ברווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-2009, לפי ממוצע תחזיות האנליסטים

מחר (ב') תיפתח רשמית עונת הדו"חות של הרבעון השני בוול סטריט, והאנליסטים אופטימיים. הפוקוס יעבור מנתוני המאקרו, שהיו חלשים בשבועות האחרונים והביאו לתיקון משמעותי בשווקים לדו"חות הכספיים, שעשויים להפתיע לחיוב.

החברות הנסחרות במדד S&P 500 צפויות להציג בממוצע שיפור של כ-26.5% ברווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-2009, לפי ממוצע תחזיות האנליסטים. ואם זה אכן יקרה, תיווצר קרקע נוחה למניות לחזור למגמה עולה.

חוץ מאלקואה ידווחו השבוע גם אינטל, גוגל, ג'יי.פי.מורגן, GE, סיטיגרופ ועוד כמה חברות מובילות כך שכבר השבוע תתקבל תמונה התחלתית על הכיוון בדו"חות. אבל, חשוב לזכור כי גם הפעם, אולי יותר מתמיד, יתמקדו המשקיעים והאנליסטים לאו דווקא בתוצאות הרבעון השני אלא יותר בתחזיות שינפקו הנהלות החברות לחצי השני של השנה.

אמיר כהנוביץ', כלכלו המאקרו של כלל פיננסים, אומר כי "כולם אופטימיים לגבי עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני שתחל השבוע, עם פרסומם של דוחותיה של יצרנית האלומיניום אלקואה. למשקיעים כבר מתחיל להימאס מנתוני מקרו מתמתנים והם זוכרים את עונת הדוחות הקודמת בה כל דו"ח היה טוב. רוב הערכות הן שעונת הדו"חות הפעם עוד תהיה טובה ועיקר החשש הוא מתחזיות הרווחים העתידיים".

"אני לא רוצה להרוס את המסיבה, אבל תיקחו בחשבון שחברות שקשורות לתחומי השקעות ולא למשל צרכנות יתכן ונפגעו כבר ברבעון השני בשל אי הוודאות הכלכלית, ויתכן שתוצאותיהן יאכזבו. ולכן, אל תצפו לראות את הרווחים מפתיעים בשיעורים גבוהים כמו שהורגלנו בתוצאות הרבעון הראשון".