הקרב על ה-iPhone: פרינג טוענת כי סקייפ חוסמת את משתמשיה

סקייפ ופרינג נמצאות בסכסוך ביניהן, וכעת מאיימת פרינג בנקיטת מהלכים משפטיים ■ "המארב האנטי-תחרותי של סקייפ מגיע בעקבות שירות שיחות הווידיאו ב-iPhone, שממשיך לקבוע סטנדרט של תקשורת עשירה במובייל"

תוכנות התקשורת (VoIP) באינטרנט ובסלולר - סקייפ ופרינג נמצאות בסכסוך ביניהן. אתמול הודיעה חברת פרינג הישראלית שסקייפ חוסמת את המשתמשים שלה והיא מאיימת עליה במהלכים משפטיים.

הרקע למאבק בין שתי החברות מהצד של פרינג היא ההשקה של שירות שיחות הווידיאו של החברה במערכת ההפעלה iOS 4 של האייפון בשבוע שעבר דרך סקייפ. השירות שכנראה זכה להצלחה, נחסם לאחר מספר שעות, בעקבות עומס שנוצר עליו. אולם מאז, הוא לא חזר לאוויר. בפרינג טוענים שבסקייפ חוסמים אותם. בהודעה שהוציאה פרינג נכתב שלאחר 4 שנים החברה נאלצת לסיים את שיתוף הפעולה בינהם. "המארב האנטי תחרותי של סקייפ מגיע בעקבות שירות שיחות הווידיאו באייפון, שממשיך לקבוע סטנדרט של תקשורת עשירה במובייל".

"אנחנו מאוכזבים שסקייפ, שפעם הייתה דוגמא לפתיחות, עכשיו פוגעת בתחרותיות, גם במחיר של גרימת נזק למשתמשים שלה עצמה", אומר מנכ"ל פרינג אבי שכטר. "אנחנו מתנצלים בפני הלקוחות שלנו על הבריונות של סקייפ, ואנחנו נשמח לחדש איתם את הקשר".

התגובה של סקייפ לא אחרה להגיע אתמול, כאשר לטענתם התלונות של פרינג לא נכונות. "פרינג השתמשה בסקייפ בצורה שהפרה את תנאי השימוש בה. אנחנו היינו בשיחות עם פרינג כבר תקופה בשביל לפתוח את הנושא הזה. אולם לאחר זמן מה, השימוש של פרינג בתוכנה שלנו גרם לנו נזק למותג וללקוחות שלנו". בהמשך מוסיפה סקייפ, שפרינג היא זו שמשכה את התמיכה בשיחות הווידיאו בסקייפ באייפון, ללא התרעה מוקדמת. "בכל אופן, אין אמת בטענותיה של פרינג, היא החליטה להסיר את השימוש של סקייפ בתוכנה של בעצמה", הוסיפו בסקייפ.