אחרי קריסה של 27% מהשיא: גורו המניות ג'ים קריימר ממליץ על טבע - "מכירת החיסול הסתיימה"

חוששים מתחרות לקופקסון? המניה לא מפסיקה לרדת? את קריימר זה לא כל כך מרגש ■ "אני אומר לכם שטבע שווה קנייה", אמר קריימר לקהל מעריציו בתוכנית "Mad Money" ברשת CNBC ■ וגם: אילו 2 מניות נוספות המליץ קריימר לקנות ומאיזו מניה הוא המליץ להתרחק

גורו המניות ג'ים קריימר מעריך שהירידות במניית טבע מוצו וממליץ לקהל מעריציו לקנות את המניה. קריימר התייחס לטבע אמש (ה') בתוכניתו "Mad Money" המשודרת בערוץ CNBC, מייד לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. קריימר ידוע בהשפעתו על מניות; מניית טבע ירדה אמש ב-2.6%, אך במסחר המאוחר לאחר הנעילה היא עלתה ב-0.4%.

"זוהי ההתנהגות הכי גרועה של מניה שראיתי אי פעם", אמר קריימר בהתייחסו לנפילה של 13% במניית טבע בשבוע האחרון. "אני חושב שמכירת החיסול הסתיימה ברובה. אני אומר לכם שטבע שווה קנייה".

מניית טבע איבדה השבוע כ-13% ובכך השלימה נפילה של כ-27% מהשיא האחרון שנרשם בחודש מאי. הידרדרות המניה יוחסה בהתחלה לצניחת האירו על רקע משבר החוב באירופה, בשל החשש שמכירותיה של טבע באירופה ייפגעו. אך בדיוק לפני שבוע הוטלה פצצה נוספת על משקיעי טבע - האיום על הקופקסון.

חברת סנדוז, השייכת לנוברטיס, קיבלה לפני שבוע אישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק גרסה גנרית לתרופת ה-Levonox, המיועדת לטיפול בקרישת דם. הכרת ה-FDA בטכנולוגיה של הגרסה הגנרית הזו, אשר עומדת גם בבסיסה של גרסה גנרית לקופקסון שהוגשה בעבר על ידי נוברטיס לאישור ה-FDA, העלתה חששות שמא התחרות לקופקסון תצוץ מוקדם מהצפוי.

בכירי טבע ניסו להרגיע השבוע ואמרו כי הפטנט על הקופקסון תקף עד 2014 וכי יהיה קשה מאוד לחקות את התרופה, וכי הדבר עשוי לקחת שנים. מנגד, מנכ"ל סנדוז אמר השבוע בראיון בלעדי ל"גלובס", כי "בטבע אופטימיים מדי באשר לקופקסון".

טבע, אגב, לא הייתה כמובן המניה היחידה שכיכבה אמש בתוכניתו של קריימר. הוא המליץ גם על מניית ספקית ציוד התקשורת Ciena ועל מניית סיטי ("אני קונה סיטיגרופ, הם עושים שם עבודה מעולה"), אך המליץ להתרחק ממניית מיקרוסופט ("אני לא מתעניין במיקרוסופט; אל תקנו אותה").