אתמול זה היה סורי, היום הרוכש הוא סיני

ליברפול ממשיכה לספק כותרות: התקשורת האנגלית מדווחת כי היקס וג'ילט צפויים למכור עד סוף החודש את הקבוצה לאיש העסקים ג'יאן-הואה הואנג ■ בעקבות דרישתו של הואנג, הושאר פרננדו טורס בקבוצה

הספקולציות סביב מכירה אפשרית של ליברפול קיבלו הבוקר (ב') תפנית. אחרי שאתמול פורסם ב"טיימס" כי איש העסקים הסורי יחיא קירדי בדרך לרכוש את המועדון מידיהם של טום היקס וג'ורג' ג'ילט, מפרסמים בתקשורת האנגלית כי עסקת המכירה אכן תתממש כבר בשבועות בקרובים אבל דווקא מכיוונו של איש העסקים הסיני ג'יאן-הואה ("קני") הואנג.

הואנג, שנחשב לאחד מטייקוני ההשקעות הגדולים במזרח הרחוק, נמצא במו"מ עם רויאל בנק אוף סקוטלנד לרכישת המועדון. הכוונה של הואנג היא לרכוש את המועדון במהלך החודש הקרוב, על מנת שיספיק להשקיע בחיזוק הסגל לעונה הקרובה לפני סגירת חלון ההעברות בסוף אוגוסט.

ב"טיימס" מדווחים כי הואנג הוא הסיבה העיקרית לכך שפרננדו טורס נשאר במועדון, אחרי שבביקור במועדון במהלך המונדיאל דרש מהבעלים האמריקנים היקס וג'ילט לדחות את מכירתו של החלוץ הספרדי, מתוך כוונה להרוויח את השחקן בעונה הקרובה.

היקס וג'ילט, שרכשו את המועדון לפני שלוש שנים, חייבים לרויאל בנק אוף סקוטלנד סכום של 237 מיליון ליש"ט שלקחו כהלוואה לרכישת המועדון. הבנק הסכים להאריך את תקופת ההלוואה, ללא שינוי תנאי הריבית, רק אחרי שהיקס וג'ילט מינו באפריל האחרון את יו"ר בריטיש איירווייז מרטין ברוטון למצוא רוכש למועדון.

הואנג הוזכר לפני שנתיים כמועמד לרכוש את ליברפול. הפורטפוליו הספורטיבי שלו מכוון בעיקר לארצות הברית - הוא מחזיק בחברת השקעות בהונג קונג בשם QSL Sports Limited, באמצעותה הפך לאחד הספונסרים של קבוצות ה-NBA יוסטון רוקטס וקליבלנד קבאלירס וקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז. אחד מהשותפים העסקיים שלו הוא לקס אלכסנדר, הבעלים של הרוקטס, והואנג מוזכר כאחראי הישיר להבאתו של יאו מינג לקבוצת ה-NBA.