מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בארה"ב ירד פחות מהצפי

מדד ה-ISM ירד ביולי ל-55.5 נק', פחות מתחזיות האנליסטים לירידה ל-55-54.2 נק', מרמה של 56.2 נקודות בחודש יוני ■ הוצאות הבנייה עלו ביוני ב-0.1%, לעומת התחזיות המוקדמות לירידה של 0.8%

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסמו נתונים טובים משוק הנדל"ן ומהמגזר היצרני בארה"ב - האחד עלה לעומת תחזיות לירידה, והשני ירד, אבל פחות מהצפי. הנתון הראשון היה הוצאות הבנייה לחודש יוני, שעלו ב-0.1%, לעומת התחזיות המוקדמות לירידה של 0.8%, בהמשך לקיטון של 1% בחודש מאי - נתון שלעצמו עודכן מירידה של 0.2%.

העלייה בהוצאות הבנייה באה על רקע התוכניות הממשלתיות לעידוד הבנייה, שקיזזו את הירידה בבנייה במגזר הפרטי ובפרוייקטים מסחריים. הממשלה, נזכיר, הפעילה תוכנית הקלות במסים שעודדה את סקטור הבנייה ובחודש שעבר אף עמדה על הרמה הגבוהה מזה כשנה.

הנתון השני - מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני (ISM), הצביע על ירידה שלישית ברציפות בפעילות המגזר היצרני בארה"ב. המדד ירד יולי ל-55.5 נק', פחות מתחזיות האנליסטים לירידה ל-55-54.2 נק', מרמה של 56.2 נקודות בחודש יוני. עם זאת נזכיר, כי כל קריאה מעל 50 נק' מסמנת התרחבות במגזר, אבל עם זאת מדובר בקצב האיטי ביותר זה שנה בחודש ובראייה חודשית מדובר על ירידה בחודש השלישי ברצף.

"נראה כי ההוצאות של המגזר היצרני מתחילות להתאזן", אמר ג'ים אוסאליבן, כלכלן ראשי ב-MF בניו יורק. "בסופו של דבר, אנחנו צריכים צמיחה מאוזנת יותר במשק, כלומר גם הוצאות הצרכנים צריכות לעלות".