דבר העובדים: מהו מקום העבודה הכי טוב בענף ההיי-טק?

סקר BdiCoface: אינטל וגוגל - החברות שעובדי ההיי-טק הכי אוהבים לעבוד בהן ■ חברת טבע נכנסה לעשירייה הפותחת

אינטל וגוגל, הן החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל בשנת 2010,. כך עולה מסקר של חברת BdiCoface אותו היא מפרסמת היום (ד') בפעם השלישית. הדירוג המבוסס על מחקר בקרב עשרות חברות ואלפי עובדי היי-טק, מצביע גם על שביעות רצון גבוהה יחסית ממקום העבודה. בנוסף, לראשונה נרשמה כניסה מפתיעה של חברות שאינן טכנולוגיות לרשימת מקומות העבודה הנחשקים.

אינטל שהגיעה למקום הראשון, קטפה את אותו מקום גם בדירוג הכללי של החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל, שפורסם במאי האחרון. חברת גוגל עולה שוב למקום השני, אחרי שבשנה שעברה ירדה למקום הרביעי. חברת HP דורגה השנה במקום השלישי ומיקרוסופט נכנסת לחמישייה הפותחת ודורגה במקום הרביעי, לעומת מקום שביעי אשתקד. חברת IBM סוגרת את חמישייה המובילה.

מן הדירוג עולה כי עובדי ההיי-טק מעדיפים לעבוד בחברות גלובאליות ושואפים פחות לעבוד בחברות סטארט-אפ. נטיית העובדים היא להעדיף חברות חסינות בעלות יציבות תעסוקתית, גם אם הדבר אומר שפעילות הליבה של החברות אינה בהכרח בתחום הטכנולוגיה. ב- BdiCoface אומרים כי עובדי ההיי-טק הנמצאים מחוץ למרכז הארץ דירגו במקומות גבוהים יחסית חברות ממשלתיות כחברות שטוב לעבוד בהן, ככל הנראה על רקע תקופת המשבר והחשיבות הרבה אשר מקנים העובדים לפרמטר היציבות.

חברת טבע נכנסה לעשירייה הפותחת ומדורגת לראשונה כחברה שעובדי ההיי טק רוצים לעבוד בה. פרטנר סוגרת את העשירה הראשונה עם עלייה של שלושה מקומות בדירוג וחברת החשמל מתברגת למקום ה-13 בדירוג המקומות שטוב לעבוד בהם. את העלייה הבולטת בקרב 25 החברות המובילות בדירוג של הטבלה רשמה חברת בזק עליה של 8 מקומות למקום ה- 15. מקורות (מקום 41), אל על (מקום 42) ובנק דיסקונט (מקום 49) נכנסות גם הן לראשונה לדירוג.

כמו כן, רוב החברות שדורגו גבוה ברשימה, שמות דגש רב על המשאב האנושי ופיתוחו, הכולל, בין היתר, ביצוע סקרי עמדות ומשובים לבדיקת שביעות רצון העובדים ולמדידת פרמטרים שונים בהן פעילות רווחה ותנאי שכר.

"השנתיים האחרונות שעמדו בסימנו של משבר כלכלי עולמי נתנו אותותיהם גם על עובדי ההיי-טק. למרות סימני היציאה מהמשבר, זיכרון העובדים, בשונה אולי ממשברים קודמים, אינו קצר טווח", אומר מנכ"ל משותף BdiCoface, אייל ינאי. "העלייה בחשיבות תנאי השכר לא דחקה לגמרי את חשיבות פרמטר היציבות עבור העובדים, ולפיכך עולה ככל הנראה רצונם של העובדים לעבוד בחברות יציבות ובינלאומיות. בנוסף, אנו עדים לראשונה לתופעה מעניינת של התייחסות העובדים למקומות עבודה פוטנציאליים חדשים ופתיחות לעבודה גם בחברות שאינן חברות היי-טק וטכנולוגיה במהותן".