משרד עוה"ד נסים, רינקוב, סנדרוביץ מקים מחלקת היי-טק וטכנולוגיה

ראש המשרד, השר לשעבר משה נסים: "הצמיחה שאני צופה בתחום זה בפעילותנו מחייבת הקמת מחלקת טכנולוגיה נפרדת בכלל וביוטכנולוגיה בפרט"

בשנת 1991, לפני כ-20 שנה, יזם שר התעשייה והמסחר דאז, משה נסים, את פרויקט הקמת החממות הטכנולוגיות. התוכנית נועדה לעודד יזמות טכנולוגית בישראל על-ידי יצירת מערך סיוע כלכלי, שיאפשר לבעלי רעיונות בתחום הטכנולוגי לבצע את עבודות המחקר והפיתוח שלהם וכדי להביא את רעיונותיהם למצב המאפשר גיוס הון פרטי.

כעבוד שנתיים היה נסים בין היוזמים של פרויקט חשוב נוסף: תוכנית "יוזמה", שבמסגרתה החלו לפעול 10 קרנות הון סיכון חדשות בישראל, בהיקף של 20 מיליון דולר כל אחת. רוב תחומי ההשקעה של קרנות ההון סיכון קשורים לנושאים טכנולוגיים, כגון תוכנה, אינטרנט, מדיה, ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי ופרמצבטיקה.

שני הפרויקטים שבהם היה מעורב נסים כשר התעשייה ומאוחר יותר גם כשר האוצר, העניקו לתעשיית ההיי-טק תנופה גדולה, והיא הפכה ברבות השנים לכוח המניע העיקרי של הצמיחה הכלכלית בישראל.

אחרי שנסים, כיום עורך דין בכיר וראש משרד עוה"ד נסים, רינקוב, סנדרוביץ, ראה כי ההשקעה בהיי-טק הצליחה כה יפה ברמה הלאומית - הוא החליט בצוותא עם שותפיו, עוה"ד מוטי רינקוב ואבי סנדרוביץ, להקים מחלקת היי-טק וטכנולוגיה במשרדם.

בראש המחלקה תעמוד עו"ד נתלי נוי, שעבדה בשנים האחרונות במשרד עוה"ד מיתר, ליקוורניק, גבע ולשם ברנדויין, והצטרפה למשרד נסים לפני כשבועיים. לעו"ד נוי יש ותק של 11 שנה בתחום, מהן 6 שנים במחלקה המסחרית-בינלאומית של משרד נשיץ-ברנדס ו-5 שנים במשרד מיתר-ליקוורניק.

לדברי עו"ד נסים, ההחלטה להקים מחלקת טכנולוגיה, החולשת על תחומי היי-טק, ביו-טק וקלין-טק, התקבלה במשרד מכיוון שהוא מייצג משקיעים זרים רבים בארץ, הפועלים בתחומי ההיי-טק.

"עד עתה טופלו לקוחות אלה, כולל המשקיעים שרכשו באחרונה את החממה הטכנולוגית 'גרנות' ושייצגנו אותם, באמצעות המחלקה המסחרית של המשרד. אולם הצמיחה שאני צופה בתחום זה בפעילותנו מחייבת הקמת מחלקת טכנולוגיה נפרדת בכלל וביוטכנולוגיה בפרט, שתוקדש לתחומים אלה".

נסים ציין כי המשקיע הזר הבולט ביותר שבו מטפל המשרד הוא איש העסקים סול משעל מסינגפור. "משעל הוא יזם בעל ניסיון בינלאומי הפועל רבות במזרח הרחוק ובצפון אמריקה בתחום הביוטכנולוגיה, וסייענו לו ולמשקיעים נוספים בפעילותם בישראל, לרבות בהקמת מפעל סייג'ן בפארק המדע ברחובות".

* איזה התפתחויות משמעותיות קיימות היום במשק בתחומי ההיי-טק?

נסים: "לאחרונה קיימת הגדלה של תקציב המדען הראשי' ובנוסף צצות ועולות הצעות להקלות מס למשקיעים בחברות עתירות ידע. אנחנו צופים FH לקוחותינו והמשק בכללו ייצאו נשכרים מכך, ומתכוונים לפעול בקרב המשקיעים שאנו מייצגים ולעודד אותם להגדיל את השקעותיהם בתחומים עתירי ידע על בסיס הקלות אלה".

עם הצטרפותה של עו"ד נוי, מונה משרד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ', שהוקם ב-1999, 70 עורכי דין ומתמחים. תחומי פעילותו הם בעיקר בנושאי משפט מסחרי-אזרחי ומשפט ציבורי. המשרד מתמחה במיזוגים ורכישות, עסקאות במקרקעין, דיני חברות, עריכת חוזים, עסקאות בינלאומיות, ייצוג חברות גדולות במשק ועוד. כעת הוא יוסיף לאלה גם היי-טק.