אפליקציה ישראלית חדשה: וידיאו צ'ט חינם וללא הרשמה

אפליקציית VideoChats, המוצעת למשתמשי פייסבוק ולבעלי אתרים, מאפשרת לכל גולש לנהל צ'ט וידיאו עם גולש אחר, באיכות גבוהה ומבלי שייתקע ■ היזמים: "איכות הווידיאו שלנו גבוהה בהרבה מזו של סקייפ"

"זה הולך לתפוס כאש בשדה קוצים"; "מדובר במהפכה של ממש בכל הנוגע לשיווק באינטרנט" - אלה הן רק שתיים מההצהרות שמשחררים לאוויר האחים יעקב ורות זוארץ, העומדים מאחורי VideoChats, המוצר החדש אותו הם חושפים היום (ה') לראשונה ב"גלובס".

VideoChats היא אפליקציית פלאש, שמאפשרת לכל גולש לנהל צ'ט וידיאו עם גולש אחר, באיכות גבוהה ומבלי שייתקע. האפליקציה מתבססת על טכנולוגיית ה-P2P ("קצה לקצה"), המאפשרת לשתף ולהעביר קבצים במהירות, שכן כל מחשב מתפקד כשרת קטן ומסייע לחלוקה יעילה של עומס רוחב הפס.

לא מדובר במוצר חדשני - חברות VoIP (שיחות על גבי רשת האינטרנט) רבות, כדוגמת סקייפ או ooVoo הישראלית, כבר מציעות יכולות כאלה. אולם, השירותים הללו מחייבים הורדת תוכנה והרשמה לשירות, ולעיתים איכות הווידיאו לא גבוהה מספיק.

את הריאיון עם היזמים ערך "גלובס" באמצעות האפליקציה, המוצעת בחינם למשתמשי פייסבוק, ואיכות הווידיאו אכן גבוהה. "האיכות גבוהה בהרבה מזו של סקייפ", טוען יעקב. רות מוסיפה כי "הסקייפ או המסנג'ר מכריחים את האנשים לצאת מפייסבוק, אבל אנשים רוצים לקבל את היכולות הללו בתוך פייסבוק".

אין הגבלה על מספר המשתתפים

פייסבוק מציעה כבר היום צ'אט טקסטואלי למשתמשים, אולם הוא סובל מבאגים רבים. אפליקציות צד שלישי אחרות מציעות גם הן וידיאו בצ'אט, כגון Vchatter, אולם יעקב טוען כי מדובר בשירותים שמתבססים על טכנולוגיות מיושנות יותר, ו"אילו האפליקציה שלנו מתיימרת להציע סוג תקשורת באיכות גבוהה שיכול להחליף את הטלפון".

VideoChats מאפשר לתקשר הן עם החברים בפייסבוק שנמצאים און-ליין והן עם גולשים שאינם חברים אך הורידו את האפליקציה.

את השיחה בפייסבוק ניתן לעשות בקלות - בוחרים בנמען, והאפליקציה משתילה על הקיר שלו אייקון של טלפון, המאותת לו כי חבר אחר מעוניין לצ'וטט עמו. לאחר זיהוי השניים יכולים להתחיל לשוחח ישירות מהקיר, כאשר ברירת המחדל היא צ'ט טקסטואלי. הגולשים יכולים לבחור אם לשדרג את הצ'ט לשיחה קולית ואף לווידיאו (באמצעות מיקרופון ומצלמת רשת).

האפליקציה מאפשרת גם ליצור שיחות ועידה. "אפשר להוסיף עוד משתמשים, להחליט עם מי מנהלים צ'ט טקסטואלי ועם מי צ'ט וידיאו, ואף לחסום משתמשים על מנת למנוע הטרדות. כל זאת ברמת אבטחה גבוהה".

הטכנולוגיה מוצעת גם לאתרים, שיכולים להטמיע אותה ולתקשר עם הגולשים שלהם. "זו טכנולוגיה שהיא בגדר חובה לכל אתר שיש לו שירות לקוחות או אתר מכירות", מדגישה רות. כך, לדוגמה, בעל אתר יכול לדעת היכן נמצא הגולש בכל רגע נתון, ואף לפנות אליו בצ'ט כאשר הוא נמצא בעמוד המכירה.

הגולש, מצדו, יכול לפנות לבעל האתר, ולבחור האם לשמור על אנונימיות (טקסט או אודיו) או להזדהות באמצעות וידיאו. "זוהי חוויית שירות לקוחות שלוקחת את עולם המכירות והשיווק באינטרנט לשלב הבא", מוסיפה רות. "זה מתאים גם לאתרי היכרויות וגם לוובינרים (סמינרים וירטואליים שנערכים באינטרנט, נ"פ)".

בפיתוח האפליקציה השקיעו היזמים 150 אלף דולר ו-8 חודשי עבודה, ומלבד הוויראליות שלה, השניים מתכננים מהלך שיווקי גדול. "היות שהמערכת לא מוגבלת בכמות המשתתפים בשיחה, אנחנו רוצים לשבור את שיא גינס וליצור את שיחת הוועידה הכי גדולה בווידיאו", מספר יעקב.

החברה מחפשת אחר חסויות למהלך, ובמקביל מציעה את הטכנולוגיה שלה בחינם למשך חודש, לכל אתר שירצה להטמיע את שירות הצ'ט.

* איך אתם מתכננים לעשות מזה כסף?

יעקב: "האפליקציה בפייסבוק חינמית, אך יהיו משולבות בה פרסומות בחלק התחתון של חלונית הצ'אט. לאתרים נציע אפשרות לשלם דמי רישוי תמורת שימוש בטכנולוגיה".

כמו כן יוצעו פיצ'רים נוספים תמורת תשלום נוסף, כגון אפשרות ליצור "סקין" ממותג לחלונית, או להגדיל את מספר המשתתפים בשיחת ועידה מסוימת. עבור משתמש הקצה, פיצ'רים כגון אפשרות להקליט שיחות, להעביר קבצים ולחפש אחר חברים ביתר קלות, יוצעו אף הם בקרוב.