זעזוע ב-HP: המנכ"ל התפטר בעקבות תלונה על הטרדה מינית

המניה נפלה בכ-10% במסחר המאוחר בוול סטריט ■ חבילת הפרישה של מארק הרד עשויה להגיע לסכום של 50 מיליון דולר ■ הרד הכחיש את ההאשמות נגדו

מארק הרד, מנכ"ל חברת HP , הודיע אמש (ו') על פרישה מתפקידו בעקבות חקירה שהעלתה כי ניהל מערכת יחסים אישית עם קבלנית חיצונית, שקיבלה תשלומים בלתי הולמים רבים מהחברה. אותה אישה האשימה את הרד בהטרדה מינית.

הרד הכחיש את ההאשמות נגדו ואמר כי ההתפטרות קשה עבורו לאחר שעבד חמש שנים בחברה. למרות זאת הוא בחר בצעד כדי להעניק לחברה שקט תעשייתי ומכיוון שבעקבות ההאשמות איננו מסוגל להתרכז בעבודה במלוא המרץ. חבילת הפרישה של הרד עשויה להגיע לסכום של 50 מיליון דולר.

הרד, בן ה-53, הצליח להחזיר את HP להובלת שוק המחשבים האישיים. בתקופת כהונתו שווי השוק של החברה עלה ב-44.6 מיליארד דולר ל-108.1 מיליארד דולר. "אין ספק שהוא היה מנהיג משמעותי ובעל חזון בארגון מחדש של החברה", אמר ג'פרי פידקרו, אנליסט מניו יורק. "מדובר בהפסד משמעותי לחברה".

בהודעתה על עזיבתו של הרד, מסרה HP כי הרד הגיש דו"חות הוצאות כוזבים כדי להסתיר את מערכת היחסים, ובשל כך נדרש להתפטר. לפי גורם המקורב לנושא, הסכומים שזייף נעו בין 1,000 דולר ל-20 אלף דולר, במשך שנתיים, כולל ארוחות ונסיעות, שהיו צריכות על חשבונו ולא על חשבון החברה.

בעקבות הדיווח על התפטרותו, מניית HP אמש צנחה ב-10% במסחר המאוחר - מה שמעיד על האמון לו זכה המנכ"ל מהמשקיעים.